دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
محمد قویدل

حوزه / مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، با بیان اینکه که «ترک تحصیل» سیستم آموزشی و تربیتی هرمزگان را تهدید می‌کند، ابراز کرد: امسال با توجه به پراکندگی‌ها و شرایط اجتماعی پیش آمده ناشی از کرونا دچار یک‌سری چالش‌های جدی شدیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، محمد قویدل، ظهر امروز در جلسه‌ای با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان که در دفتر مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار کرد: حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان از مجموعه آموزش و پرورش قابل تقدیر است و پشتوانه بسیار خوبی برای رسیدن به اهداف محسوب می‌شود.

وی، با ذکر این نکته که ۴۱۰ هزار نفر دانش‌آموز در هرمزگان مشغول به تحصیل هستند، عنوان کرد: این تعداد دانش‌آموز در ۲۲ منطقه در حال تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، با بیان اینکه که «ترک تحصیل» سیستم آموزشی و تربیتی هرمزگان را تهدید می‌کند، ابراز کرد: امسال با توجه به پراکندگی‌ها و شرایط اجتماعی پیش آمده ناشی از کرونا دچار یک‌سری چالش‌های جدی شدیم. نیاز است از تمام ظرفیت‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی استفاده شود تا مداخله‌ای مؤثر برای کاهش این معضل انجام شود.

قویدل، با اشاره به سیاست‌های کلی دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش، تصریح کرد: توسعه عدالت آموزشی به صورت جدی در دستور کار است و اقداماتی را در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، در نظر گرفته‌ایم.

وی، با بیان اینکه توسعه عدالت آموزشی یکی از اولویت‌ها و راهبردهای اصلی آموزش و پرورش هرمزگان است، بیان کرد: برای بهره‌مندی دانش‌آموزان مناطق محروم از امکانات به‌روز، تمام توان خود را به‌کار خواهیم گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، تشریح کرد: در راستای سند تحول بنیادین و عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مهارت آموزی دانش‌آموزان در دستور کار است.

قویدل، با ذکر این نکته که اغلب فارغ‌التحصیلانی که بیکار هستند، از مهارت بی بهره هستند، مطرح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی و اطلاعاتی که وجود دارد، جزو پنج استان برتری هستیم که توانسته‌ایم دانش‌آموزان را به فنی و حرفه‌ای و کاردانش سوق دهیم تا بتوانند مهارت کسب کنند و راحت‌تر در بازار کار استان جذب شوند.

وی، عنوان کرد: با توجه به شیوع کرونا، مدیریت آسیب‌هایی که متوجه دانش‌آموزان می‌شود در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، با اشاره به وسعت آموزش و پرورش، ابراز کرد: با توجه به گسترده بودن فعالیت‌ها، نیازمند همکاری تمام نهادهای حاکمیتی برای تحقق اهداف و سیاست‌های کلی نظام و دولت هستیم.

انتهای پیام / ‏‬

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha