پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 1009574
۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
مهدی مقامی

حوزه/ مسئول قرارگاه قرآن و عترت حوزه علمیه خراسان خبر داد: یکی از جدیدترین فعالیت‌ها، همکاری علمی در برگزاری المپیاد قرآنی با عنوان «معارف قرآن» و با محوریت جزء ۲۹ و ۳۰ قرآن کریم در کنار المپیادهای دیگر حوزوی مثل فقه‌ و اصول است که چند مرحله آن برگزار شده است.

به‌ گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، هفتمین جلسه قرارگاه علمی‌آموزشی قرآن و عترت این حوزه با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدمصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان و نیز اعضای این قرارگاه برگزار شد و حجت‌ الاسلام مهدی مقامی، مسئول قرارگاه قرآن و عترت این حوزه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این قرارگاه پرداخت و گفت: فعالیت قرارگاه‌ها که از سال پیش با تعیین اعضای قرارگاه شروع شده و تا الان به استقرار و قوت خوبی رسیده است.

وی افزود: فعالیت‌های خوبی در عرصه قرآن و عترت در کشور رقم خورده و یکی از پرطرفدارترین رشته‌های علوم انسانی رشته علوم قرآن و حدیث است که فارغ‌التحصیلان زیادی از حوزه و دانشگاه دارد.

حجت‌ الاسلام مهدی مقامی با اشاره به اینکه در دوره جدید فعالیت قرارگاه قرآن و عترت، تاکنون ۷ جلسه برگزار و سه پایگاه نیز تشکیل شده است، گفت: در سه پایگاه علوم و معارف قرآن، علوم و معارف حدیث و تاریخ و سیره اهل‌بیت(ع) طرح و برنامه ها بررسی می گردد تا در قرارگاه قرآن و عترت پیگیری شود.

مسئول قرارگاه قرآن و عترت حوزه علمیه خراسان درباره دیگر فعالیت‌های این قرارگاه، ابراز کرد: یکی از جدیدترین فعالیت‌ها، همکاری علمی در برگزاری المپیاد قرآنی با عنوان «معارف قرآن» و با محوریت جزء ۲۹ و ۳۰ قرآن کریم در کنار المپیادهای دیگر حوزوی مثل فقه‌ و اصول است که چند مرحله آن برگزار شده است.

وی افزود: از دیگر فعالیت های قرارگاه تدوین طرح ارتقا و رتبه‌بندی اساتید قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، تاریخ سیاسی اهل‌بیت(ع) و مباحث دیگر قرآن و حدیث است که در سه پایگاه آماده شده و کارهای کارشناسی در قرارگاه در حال اجراست.

همچنین در ادامه این جلسه اعضای قرارگاه قرآن و عترت حوزه علمیه خراسان به بیان دیدگاه های خود نسبت به چشم انداز این حوزه در ساحت قرآن و عترت پرداختند و درباره وضعیت متون درسی، بررسی طرح ارتقا و رتبه‌بندی اساتید و شناسایی اساتید جوان مستعد در این عرصه و تدوین دوره های دانش افزایی ویژه طلاب و اساتید در این زمینه گفت وگو کردند.

تدوین متن درسی علوم حدیث برای مقطع عمومی (سطح یک) با رویکرد آموزشی و نیز تولید شبکه مسائل حوزه علمیه در زمینه علوم و معارف قرآن و حدیث، با بیش از ۱۰۰ مسئله، جدیدترین فعالیت‌های محوری قرارگاه قرآن و عترت حوزه علمیه خراسان است.

گفتنی است، در پایان این مراسم نیز احکام اعضای حقیقی و حقوقی قرارگاه قرآن و عترت حوزه علمیه خراسان به‌دست حجت الاسلام و المسلمین عاملی، مدیر این حوزه اعطا شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha