پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان تاکید کرد: نباید در حوزه‌های علمیه افراد بی تفاوت به فرهنگ انقلاب داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان، در دیدار رئیس شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و مصوباتی که در راستای منویات مقام معظم رهبری به ویژه در حکم انتصاب اعضای شورای عالی این حوزه تا کنون تدوین گردیده، بر تعامل بیشتر و بهتر با شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد.

وی ادامه داد: با توجه به تعریف مقام معظم رهبری درباره معرفت دینی، سزاوار است حوزه‌های علمیه در تبیین این مسئله مهم و راهبردی ورود جدی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه با بیان اینکه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، اصول، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب را به خوبی بیان و ترسیم کرده‌اند، گفت: وقتی ما به حوزه‌های علمیه نگاه می‌کنیم، باید فرهنگ انقلاب را ملاحظه و مشاهده کنیم.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه نباید در حوزه‌های علمیه افراد بی تفاوت به فرهنگ انقلاب داشته باشیم، ابراز کرد: کمیسیون تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز باید در این مسئله خیلی کمک کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسا نیا نیز با اشاره به وظایف کمیسیون‌های علمی‌تربیتی، فرهنگی‌اجتماعی و مسائل حوزوی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: در کمیسیون مسائل حوزوی به امور حوزه علمیه پرداخته می‌شود که نیاز به مشارکت مراکزی مثل حوزه علمیه خراسان داریم تا مصوبات را ارزیابی کنند. در این راستا می‌بایست ظرفیت‌های مشهد دخیل گردد و از نزدیک نظرات و پیشنهادات ارائه شده و هماهنگی‌های لازم انجام شود.

رئیس شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی توضیح داد: فعالیت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با بخش‌هایی که حوزه علمیه در آن‌ها نقش برجسته‌ای دارد و نیز تصویب اسنادی که حوزه علمیه به‌گونه‌ای در آن دخیل است در این کمیسیون انجام می‌شود که با حضور حوزه علمیه خراسان، دو طرف در جریان امور یکدیگر قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه تنظیم سند همکاری و تعامل حوزه‌های علمیه با شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه علوم انسانی، یکی از کارهایی است که در درازمدت باید انجام شود، افزود: اینکه چه رشته‌هایی را حوزه‌ها عهده‌دار باشند؟ از جمله این موارد است. البته در این زمینه پیش‌نویسی آماده شده و باید در صحن شورای انقلاب فرهنگی تصویب شود تا در این عرصه آموزش عالی به تعامل بیشتر موظف گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha