چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر / تقدیر از نخبه پیشکسوت حجت الاسلام والمسلمین جواد محدثی با حضور مسئول مرکز بسیج اساتید حوزه

حوزه/ رئیس مرکز بسیج اساتید، نخبگان و مدیران حوزه علمیه قم با حجت الاسلام جواد محدثی، پیشکسوت اهل قلم و فعال در عرصه تبلیغ مکتوب؛ استاد در حوزه دین و نویسندگی زبان؛ دیدار و از خدمات ارزشمند وی تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن اکبری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم و رئیس مرکز بسیج اساتید، نخبگان و مدیران حوزه علمیه قم با حجت الاسلام والمسلمین جواد محدثی از اساتید پیشکسوت اهل قلم حوزه علمیه قم، دیدار و از خدمات ارزشمند وی در راستای پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی؛ ایثار و شهادت و مقاومت تجلیل کرد.

رئیس مرکز بسیج اساتید، نخبگان و مدیران حوزه علمیه قم در این دیدار، با ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های کانون نخبگان مرکز بسیج اساتید حوزه علمیه قم اظهار داشت: ۹ سال از تشکیل مرکز بسیج اساتید مدیران و نخبگان حوزه‌های علمیه قم می‌گذرد و در این مدت به محضر تمامی مراجع عظام تقلید و علما رسیدیم و ضمن ارائه گزارشی از روند کار و فعالیت‌ها، آن بزرگواران را در جریان اهم اقدامات این مرکز قرار داده ایم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره آیات مصباح یزدی و محمد یزدی افزود: این دو عالم بزرگوار، مجاهد و نستوه، از فعال‌ترین علمای مأنوس با تفکر انقلابی و بسیجی بودند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری همچنین با اشاره به تشکیل کانون نخبگان مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه طی یک سال اخیر، عنوان کرد: از پیشکسوتان عرصه‌های شعر و ادب و یادداشت نویسی و نویسندگی در حوزه‌های علمیه آنطور که باید و شاید استفاده نشده و باید از این ظرفیت به شایستگی بهره برد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین جواد محدثی نیز با اشاره به ضرورت جهاد تبیین با قلم ابراز کرد: همانطور که برای یک جوان در موضوعات مختلف از جمله نماز و حجاب و … باید تغذیه فکری کرد، یکی از راهکارهای تغذیه فکری همین قلم نویسندگان است که با شیوه‌های جذاب، نسبت به آن اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه در زمینه نماز و حجاب و امثالهم کار بسیار شده و کتاب‌های زیادی در حوزه انتشار یافته اما متأسفانه برخی از آنها فاقد جذابیت لازم است، افزود: در موضوع جهاد باید قلمی استفاده شود که انگیزه و تحول ایجاد کند، طرف مقابل را جذب نموده و قوی و تأثیر گذار در مخاطب باشد و درعین حال متون تولیدی کوتاه بوده و ملال آور نیز نباشد.

محدثی در پایان با قرائت دوبیتی:

حرف از طرح بلا مجری کمتر بزنید

بایگانی پر از طرح است به آن سر بزنید

مشکلاتی سر راه است که حل باید کرد

کار از حرف گذشته است عمل باید کرد

گفت: طرح‌ها و ایده‌ها در موضوعات مختلف بسیار است، اما یا ضعیف است و یا به آن عمل نمی‌شود.

در این دیدار همچنین حجت الاسلام برزگر مسئول کانون نخبگان مرکز بسیج اساتید حوزه علمیه قم و حجت الاسلام اسفندیاری از مرکز بسیج اساتید حوزه نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha