یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ وزیر آموزش و پرورش گفت: ما با تمام ظرفیت تلاش خواهیم کرد حضور مؤثر روحانیون در نظام تعلیم و تربیت فراهم شود، چرا که آموزش و پرورش از حوزه و روحانیت جدا نبوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش امروز در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: نتیجه اعتماد به نسل جوان در دوران جنگ تحمیلی را رشد «مدافعان حرم» در عصر حاضر دانست و گفت: بدون شک ایثار و فداکاری جوانان در آن دوران، فراموش ناشدنی است و ما مسئولان باید از آن، درس بیاموزیم.

وی اظهار کرد: شهدا و مدافعان حرم، به واسطه سنت حسنه‌ای که در نظام تعلیم و تربیت در کشور پیاده کرده‌اند، الگو هستند.

نوری با اشاره به اعتماد امام جمعه تبریز به دانش آموزان در اجرای برنامه‌های آئین عبادی سیاسی نمازجمعه، بیان کرد: به یقین می‌توان گفت که دانش آموزان، بیش از ما در تربیت نسل آینده ساز و همسالان خود، تأثیرگذار هستند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که برگزاری اجلاسیه نماز، زمینه‌ای برای عمل به قرآن است، گفت: با حمایت‌های نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی شاهد تحول در امر پیاده سازی نماز و نهضت نمازخانه سازی، در استان بوده ایم.

وی ادامه داد: ما با تمام ظرفیت تلاش خواهیم کرد حضور مؤثر روحانیون در نظام تعلیم و تربیت فراهم شود، چرا که آموزش و پرورش از حوزه و روحانیت جدا نبوده است.

نوری در ادامه اعلام کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده، ۱۵۰۰ دانشجو معلم برای جبران نقصان آموزش مجازی در راستای «عدالت آموزشی» و «نصیب برابر» در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha