سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
محمدعلی نکونام

حوزه/ امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به به وضعیت اوکراین، گفت: آن‌هایی که همچنان بر طبل دوستی آمریکا و غرب می‌کوبند بدانند که غرب این است، شیطنت و شرارت از تمام وجود آن می‌بارد و هر کجا پای بگذارد جز جنگ و خونریزی از آن مشاهده نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) افزود: ادارات و دستگاه‌ها با باز گذاشتن درها به روی مردم و پاسخگویی به آنان، امید را ایجاد کنند.

وی، گسترش میزهای خدمت در حاشیه نماز جمعه و بیش از آن در ادارات و حضور مسؤولان در قبل و بعد از اقامه نماز را به عنوان راهی برای افزایش پاسخگویی به مردم دانست و افزود: بنا به تجربه ۴۰ ساله به نظر می‌رسد هر زمان دستگاه‌ها و متولیان نتوانسته‌اند به خوبی به مطالبات مردمی پاسخ دهند، مراجعات آنان به دفاتر ائمه جمعه افزون‌تر شده است.

نکونام تصریح کرد: اگر چه ائمه جمعه مسئولیت اجرای نداشته و متولی گری بودجه و امکانات بیت‌المال را در اختیار ندارند اما احساس می‌شود زمانی که مردم پاسخ خود را از دستگاه‌های اداری دریافت نکنند به دنبال واسطه هستند و از این رو به ائمه جمعه مراجعه می‌کنند.

وی بیان خود درباره افزایش مراجعات مردمی در این روزها را مربوط به چند وقت اخیر ندانست و یادآور شد: زمان مدیدی است که این‌گونه مراجعات مشاهده می‌شود و لازم است اگر مطالبه و درخواست مردمی با حیطه کاری و فعالیت‌های یک دستگاه اجرایی هم‌راستا نیست، مسؤولان مردم را قانع و راهنمایی کند که ایجاد حالت اقنایی برای ارباب‌رجوع نکته بسیار مهمی به شمار می‌رود که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام‌جمعه شهرکرد اظهار داشت: در این حوزه باید مواظب بود که نظر خداوند از بندگانش برنگردد چرا که اگر انسان، اعمال و تحلیل خود را به درستی به جای نیاورد و نظر خداوند برگردد، زمین و زمان که لشکر پروردگار محسوب شده و تحت امر الهی قرار دارند نیز مقابل انسان خواهند ایستاد و وی با یاس و ناامیدی رو به رو خواهد شد.

نکونام در ادامه به فرصت باقی مانده از ماه نورانی رجب اشاره و تصریح کرد: مؤمنان این زمان از ماه رجب و همچنین ماه شعبان را برای عبادت پروردگار و برقراری ارتباط عمیق با او دریابند تا دل‌ها مهیای ورود به ماه بزرگ مهمانی خدا و قله آن یعنی لیلةالقدر شود.

وی عید مبعث پیامبر اسلام (ص) را از مهمترین اعیاد اسلامی خواند و گفت: نبوت، امامت و حجت‌های پروردگار در اصل برای غبارزدایی از فطرت بشری مأموریت یافته‌اند، جهت فطرت درونی تمامی انسان‌ها، توحیدی و غیرقابل تغییر است اما شیاطین جنی و انسی، مستکبرین، ظلمت‌زده‌ها و دنیاطلبان با شبهه افکنی و هدایت انسان به سمت لذت‌های دنیوی، بر فطرت او غبار می‌افکنند که کار انبیا الهی زدودن این غبار است.

امام‌جمعه شهرکرد راه زدودن غبار از فطرت بشری را مقاومت در برابر شیاطین، استکبار، زرق و برق دنیا و نفس عنوان کرد و افزود: این مقاومت و غبار افکنی راه رسیدن به کمالات انسانی نیز محسوب می‌شود.

راهی جز مقاومت در برابر استکبار جهانی برای تداوم بعثت و انقلاب وجود ندارد

نکونام در ادامه با بیان اینکه امروز در برابر استکبار جهانی راهی جز مقاومت وجود ندارد، گفت: اگر بخواهیم راه بعثت و راه پیامبر خاتم (ص) را که در انقلاب اسلامی تبلور یافته است، ادامه بدهیم باید در برابر آمریکا، صهیونیست، منافقان و بیگانه‌نگرهای داخلی ایستادگی داشته باشیم.

وی یادآور شد: امروز به فضل پروردگار آثار مقاومت و ایستادگی انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها نمایان شده است ولی عده‌ای غبار افکنی می‌کنند و می‌خواهند بگویند که مقاومت بی‌فایده بوده و باید سازش شود، آنان شبه افکنی و القا می‌کنند تا ایران اسلامی دست از مقاومت بردارد.

امام‌جمعه شهرکرد گفت: برخی از افراد داخلی با این جریان شبه افکن همراهی می‌کنند و این افراد به صراحت می‌گویند که راهی جز روی آوردن به آمریکا نیست اما واقعیت مقاومت در کشور و جهان و تجربه، موضوع دیگری را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به مساله روسیه و اوکراین یادآور شد: در این مسأله نمی‌خواهم تحلیلی داشته باشم، آن مسائل خاص خود را دارد اما ببینید شرافکنی آمریکا تا کجا می‌رود که در نزدیکی روسیه، اوکراین را تحریک می‌کند و این مسأله را برای منطقه به وجود می‌آورد؛ در حمله روسیه قبل از آنکه اشکال به جاهای دیگر وارد باشد به آمریکاهایی، اروپایی‌ها و ناتو وارد است، آن‌ها رفتند و تلاش کردند و رئیس‌جمهور اوکراین را تحریک و وسوسه کردند و الان او را تنها گذاشتند.

نکونام ادامه داد: آن‌هایی که همچنان بر طبل دوستی آمریکا و غرب می‌کوبند بدانند که غرب این است، شیطنت و شرارت از تمام وجود آن می‌بارد و هر کجا پای بگذارد جز جنگ و خونریزی از آن مشاهده نخواهد شد.

امام‌جمعه شهرکرد همچنین به مناسبت روز ۱۹ اسفند و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اشاره کرد و گفت: این موضوع نکات بسیاری دارد که در بخش تربیتی می‌گنجد و باید در هر نوع تولیدی قبل از هر مسأله‌ای به حقوق مصرف‌کننده توجه شود که مبادا حقی از عموم ضایع نشود که در غیر این صورت، بار سنگینی به نام حق‌الناس بر جای می‌ماند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    8 0
    سیاست اصلی جمهوری اسلامی نه شرقی نه غربی بود لیکن الان عده ای چشمانشان را به شرق یا غرب دوخته اند و مردم را که حافظان اصلی این نظام هستند که به فراموشی سپرده شده اند
  • 1 IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    10 1
    عجب صغري و كبري و نتيجه اي. دوستان حاضر نيستند به پوتين بگن بالاي چشمت ابروست كه يه وقت به جناب روسيه برنخوره
  • امیر DE ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    10 0
    شرق پرستها و نوکران روسیه، رفتار اون رو با پسرعموهاش در اوکراین ببینند، کوچکترین اصطکاک منافع با روسیه داشته باشی ممکنه با حمله نظامی کشورت مورد تجاوز قرار بگیری
    • ایرانی IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      0 5
      خب اولا اگر میگیم غرب بده معنایش این نیست که شرق خوبه ثانیا برای بد عهدی غرب، اوکراین نمونه معاصره والا برای ما ایرانی ها دوره کردن جریان مصدق و بلایی که آمریکایی ها به سر خودشو و دولتش آوردند بسته امام خمینی فرمود نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی این حرف یعنی استقلال سیاسی خود رو با هیچ کشوری معامله نمی کنیم. فعلا شرق در تعاملاتش با ایران، قصد دخالت سیاسی و... نداره هر وقت مثل غرب خواست خط قرمزها رو رد کند با او نیز برخورد میکنیم همچنان که اوائل انقلاب در برابر هر دو جبهه شرق و غرب ایستادیم. همه حرف اینجاست که شرق تا حدودی فهمیده جمهوری اسلامی در استقلال سیاسی اش با احدی شوخی نداره ولی از غربی که هنوز نفهمیده روسیه با این عظمت باج نمیده، چه توقعی هست که بفهمد ایران در استقلال سیاسی اش با هیچ کشوری بده بستون نداره .
  • یا حق IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    5 1
    بزرگوار همانطور که غرب پرستی بده، شرق پرستی فاجعه است. حالا باز غرب یک تکنولوژی داره، شرق همان هم ندارن.... جالبه کسانی دم از مذمت غرب پرستی می‌زنند که خودشان شرق پرستان قهاری هستند و حال آنکه ما شعار نه شرقی نه غربی داریم
  • حسینی IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    2 1
    یکبار نشد که شما در مورد جنایت های روسیه علیه مردم ایران و به توپ بستن حرم امام رضا علیه‌السلام و قراداد ترکمنچای و گلستان و کشتار مردم تبریز و... صدها موارد دیگر بیاید یک گزارش تهیه کنید فقط غرب غرب کردید بچه هاتون اونجا زندگی مرفهی دارند و از پول بیت المال لذت می برند
    • قیاس IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      0 0
      بچه هاتون ؟! مقایسه باعث رسوایی است.
  • علی فاضلی IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    آقای مستر قیاس به جای لفاظی کردن بازی با کلمات جواب این آقا را بدهید واقعا یکبار شد که حوزه لااقل بر علیه جنایات روسیه علیه حرم امام رضا علیه‌السلام سالگردی چه می دونن یا حتی بیانیه ای یا کنگره ای برگزار کند یا حتی به وجود آوردن فرقه بابیت و بهاییت بگوید که از طرف سازمانهای اطلاعاتی روسیه به وجود آمدند موضعگیری مشخصی از طرف تو طلبه انجام شده؟ الان قیاس چیه و چند نوع است تو گل می مونی فقط شما مثل مسئولین اهل مغالطه هستید به جوابگویی طلبکار این و آن هستید. نه غرب و نه شرق فقط تکیه به مردم و آنقدر سنگ شرق به سینه نزن