سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
طباطبایی

حوزه/امام جمعه اصفهان با بیان اینکه قوانین نادرست مانع از خدمت‌رسانی صحیح به مردم می‌شوند، گفت: اگر قرار است ایران اسلامی، الگویی برای جهان باشد باید قوانین خوب و قابل اجرا وضع و به درستی اجرا شود؛ قانون گزاران باید توجه داشته باشند که قوانین موجود نیازمند بازنگری و اصلاح است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، صبح امروز در دیدار مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه امام علی (علیه‌السلام) الگوی مناسبی را در حکومت‌داری به ما معرفی کرده‌اند، اظهار داشت: مسئولان ادارات و دستگاه‌های مختلف، عدالت آن حضرت را سرلوحه کار خود قرار دهند و به همه اقشار جامعه با هر مذهب و آئینی که هستند، خدمت‌رسانی کنند.

وی افزود: شخصی گفته است ما فکر می‌کردیم حکومت جمهوری اسلامی ایران، حکومت امیرالمؤمنین است اما ظاهراً امام خمینی (ره) ما را گول‌زده است؛ در پاسخ به این فرد باید گفت که مدت‌زمان حکومت امام علی (علیه‌السلام) ۴ سال و نیم بود که از این میزان، ۱۸ ماه آن جنگ بود؛ آن حضرت الگوهایی از حکومت‌داری را برای ما به یادگار گذاشتند اما این امکان وجود نداشت که حکومت مدنظر خود را به صورت کامل پیاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار کرد: هیچیک از انبیای الهی نتوانستند حکومتی برپا کنند که در آن ایده‌های الهی خود را پیاده سازند اما نظام اسلامی در حال اجرای آن است، البته نمی‌خواهیم بگوییم رهبران کشورمان از انبیا الهی بالاتر هستند، همه می‌دانیم که قابل قیاس نیستند؛ آنان مورد تأیید انبیا هستند اما می‌توان بگوییم که بشر رشد کرده و توجه بشر به دین بیشتر شده است، مردم آگاه شدند و با انتخاب صحیح، زیر بار ظلم نرفته‌اند.

وی با تأکید بر ضرورت ارائه خدماتی مانند گاز رسانی به روستاها، تصریح کرد: در گذشته، مردم روستاها به نفت دسترسی داشتند و به روستای مرکزی مراجعه می‌کردند و نفت دریافت می‌کردند اما امروزه، لازم و ضروری است که به روستاها گازرسانی شود البته می‌دانیم که هزینه گازرسانی به روستاها بسیار زیاد و در برخی مناطق از نظر اجرای عملیات گازرسانی، دشوار است اما این خدمت باید صورت پذیرد تا در رفاه باشند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد یادآور شد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، روستاها دیده نمی‌شدند و فرمانداری‌ها فقط فهرستی از روستاها را داشتند و به فکر آب، برق و گاز و سایر امکانات برای روستاها نبودند.
وی گفت: امام خمینی (ره) به این موضوع توجه داشتند که حکومت اسلامی ایران مثل حکومت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) باشد و برای توجه به مستضعفین و برطرف کردن محرومیت‌ها، دستور راه‌اندازی کمیته امداد، جهاد کشاورزی، بنیاد شهید و بنیاد مسکن و … صادر کردند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه برخی از قوانین خرد، کوچک و نادرست مانع از خدمت‌رسانی صحیح به مردم می‌شوند، تصریح کرد: اگر قرار است ایران اسلامی، الگویی برای جهان باشد باید قوانین خوب و قابل اجرا وضع و به درستی اجرا شود؛ قانون گذاران باید توجه داشته باشند که قوانین موجود نیازمند بازنگری و اصلاح است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در این دیدار با ارائه گزارشی از برخی از اقدامات شرکت ملی گاز ایران عنوان کرد: خوشبختانه با وجود بالا رفتن مصرف گاز در کشور، تمام تلاش همکاران ما این بود که قطعی نداشته باشیم و به لطف الهی پایداری شبکه در استان اصفهان بالا و توزیع شبکه به شکل مناسب انجام گرفته است.

سید جلال نورموسوی افزود: با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در رأس دولت، مردم به حقوق خود آشنا می‌شوند و ما خودمان را خادم مردم می‌دانیم و تلاش می‌کنیم تا به وظایفمان عمل کنیم.

وی گفت: برخی از قوانین دست و پا گیر و اذیت کننده است برای مثال برای احداث خط انتقال گاز از کنار جاده‌های قانون می‌گوید که باید فاصله بیش از ۱۲ متر باشد درحالی‌که در شهرها این قانون وجود ندارد و این میزان فاصله، لازم نیست چراکه انجام پروژه‌های انتقال گاز را با کندی مواجه می‌کند.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: در شرکت گاز، سقف مبلغ ارائه خدمات به خانوارها بالا رفته است و از روش‌های نوین برای خدمت‌رسانی استفاده می‌شود؛ همچنین این شرکت برای ارائه مجوزهای شروع به کار واحدهای صنعتی به صورت الکترونیک آمادگی دارد.

در این دیدار از خدمات مهندس سید مصطفی علوی، مدیر عامل سابق شرکت گاز استان اصفهان تقدیر و مهندس عسکری به عنوان مدیر عامل جدید شرکت گاز استان معرفی شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha