شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
درس اخلاق استاد نظامی

حوزه/ استاد حوزه گفت: طلاب باید بتوانند نبود علمای بزرگی همچون علامه مجلسی‌ها و خواجه نصیرالدین طوسی‌ها را پر کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، عصر امروز با حضور مدیر، اساتید، کادر و طلاب مدرسه علمیه مهدی موعود (عج) کبودرآهنگ، درس اخلاق طلاب با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی نظامی همدانی از اساتید پیشکسوت حوزه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نظامی با تاکید بر اینکه طلاب باید هدف از ورود به حوزه را مشخص کنند، اظهار داشت: اهداف کوچک همانند رسیدن به مقام دنیوی، نباید به عنوان هدف طلبه از ورود به حوزه تلقی شود، چرا که طلبگی مسیری مهم با اهدافی بزرگ است.

وی با بیان اینکه طلاب باید دو هدف اصلی وضعی، معنوی را در دستور کار خود قرار دهند، گفت: از جهت وضعی، طلاب باید در فقه، جای آیت‌الله بروجردی‌ها و در فلسفه خلأ علامه طباطبایی و شهید مطهری‌ها را پر کنند.

استاد حوزه افزود: طلاب در کلام، علم حدیث، تاریخ و علم اصول با تلاش و مجاهدت باید بتوانند نبود علمای بزرگی همچون علامه مجلسی‌ها و خواجه نصیرالدین طوسی‌ها را پر کنند.

وی عنوان کرد: در دوران تحصیل هر دو هدف وضعی و معنوی باید مورد توجه باشد و به خاطر داشته باشیم که هر دو آنها مکمل یکدیگر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین نظامی شش شرط را برای دستیابی به این اهداف تعریف کرد و اظهار داشت: کسب علم، عمل درست، رعایت تقوا، رفتار با وقار، بیان صحیح و داشتن نظم، شش شرط اصلی برای موفقیت یک طلبه در طول مسیر طلبگی است.

طلاب جای خالی علامه مجلسی‌ها را پر کنند

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha