جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه آستارا

حوزه/ امام جمعه آستارا با گلایه از کم کاری‌های صورت گرفته در خصوص لایروبی اسکله توسط پیمانکار پروژه، گفت: آستارا پیشانی نظام جمهوری اسلامی است و باید نگاه مسئولان کشوری و استانی به این منطقه، نگاه ملی و در راستای منافع سرزمینی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی، امام جمعه آستارا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع)، به بیان فضائل اخلاقی و شرایط خاص سیاسی و مبارزات آن امام بزرگوار با طاغوت‌های زمان خود پرداخت.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به حمله نظامی روسیه به اوکراین و بروز جنگ در مرزهای شرقی اوکراین، گفت: یقیناً جنگ مورد رضایت و پسند هیچ انسان آزاده‌ای نیست، چرا که جان انسان‌های بی گناه را به خطر انداخته و زیرساخت‌ها، فرهنگ، اقتصاد و حتی هویت یک کشور را نابود می‌کند.

باقری افزود: روسیه ابتدا با به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری خودمختار دونتسک و لوهانسک در منطقه دونباس فصل جدیدی در تحولات اوکراین گشود و سعی کرد به جای عقب نشینی و حمله نظامی از راه حل سوم یعنی حمایت از استقلال جدایی طلبان مسأله را پیش ببرد، اما ادامه عهدشکنی‌های اوکراین و دخالت‌های آشکار غربی‌ها جهت استقرار سامانه‌های موشکی ناتو کار را به جنگ نظامی کشاند.

امام جمعه آستارا با اشاره به خطبه‌های هفته گذشته خود، خاطر نشان کرد: همانطور که در خطبه‌های نماز جمعه هفته قبل نیز هشدار داده بودم، در صورت وقوع هر گونه جنگ در اوکراین، غربی‌ها بازنده اصلی این میدان خواهند بود، چرا که جنگ تأثیر بسزایی در افزایش حامل‌های انرژی خواهد داشت و امروز نفت ۱۰۳ دلاری در جهان نتیجه همین جنگ است.

وی، دل سپردن به وعده‌های پوچ حمایت بیگانگان و خلع سلاح اوکراین به دست خود را یک حماقت بزرگ خواند و افزود: اوکراین که روزگاری جزو قدرت‌های برتر هسته‌ای دنیا بود، امروز جهت تأمین امنیت خود، محتاج ناتو و غربی‌ها شده که البته آنها نیز به اوکراین وفا نکردند و این عاقبت کسانی است که دل در گرو آمریکا و غربی‌ها داشته باشند.

حجت الاسلام باقری، اجرای عملیاتی دستور رئیس جمهور مبنی بر آزاد سازی سواحل دریای خزر تا حریم ۶۰ متری را یک اقدام قاطعانه خواند و مطرح کرد: اگر این طرح به درستی اجرا شود و تا انتها به نتیجه برسد می‌تواند به یک الگوی اقدام انقلابی تبدیل شود.

وی افزود: این دستور مربوط به برنامه چهارم توسعه بوده که متأسفانه اجرای آن چهارده سال به تأخیر افتاد و در پایان برنامه ششم اجرا شده است و اگر دولت‌های گذشته اینگونه بر سر وظایف خود می‌ایستادند، خیلی زودتر از اینها شاهد همراهی سازمان‌های دولتی، قوای مختلف و حتی نهادهای فراقوه‌ای مثل صداوسیما در آزادسازی سواحل و حریم رودخانه‌ها بودیم.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به وجود روحیه همدلی و همراهی بین مسئولین شهرستان آستارا جهت حل مشکلات شهر و مردم، از بررسی مشکلات در هفته گذشته خبر داد و گفت: توسعه تجارت دریایی و ریلی شاه کلید حل مشکلات آستارا است، چرا که با توسعه کشتیرانی و ترانزیت دریایی و همچنین تکمیل پروژه راه آهن رشت_آستارا، مشکلاتی همانند بیکاری، فقر، اعتیاد، طلاق و حتی ترافیک طولانی پایانه و گمرک آستارا حل خواهد شد.

باقری با گلایه از کم کاری‌های صورت گرفته در خصوص لایروبی اسکله توسط پیمانکار پروژه، خاطر نشان کرد: آستارا پیشانی نظام جمهوری اسلامی است و باید نگاه مسئولان کشوری و استانی به این منطقه، نگاه ملی و در راستای منافع سرزمینی باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha