دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام عرب خراسانی

حوزه/ به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع) مراسم عزاداری در مدرسه علمیه امیرالمومنین علی(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام احسان عرب خراسانی معاون آموزش حوزه علمیه گیلان، شب گذشته به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) در مدرسه امیرالمومنین علی (ع) رشت گفت: حلم و بردباری را می‌توان از ویژگی بارز امام موسی کاظم (ع) در کنار عبادت و بندگی آن حضرت دانست.

وی افزود: امام کاظم (ع) با نگاه تربیتی با دشمنان و بدخواهان خودش به آرامی و نرمی رفتار می‌کرد، و از این طریق به تربیت افراد می‌پرداخت.

حجت الاسلام عرب خراسانی ادامه داد: در مورد رفتار و فضائل اخلاقی امام موسی کاظم (ع) احادیث بسیاری در کتاب‌های حدیثی یافت می‌شود، البته اعتقاد ما شیعیان این است که ائمه معصومین (ع) نور واحدی هستند و فضائل هر کدام برای دیگری نیز صادق است، چون از یک منبع واحد الهام گرفته‌اند.

معاون آموزش حوزه علمیه گیلان تصریح کرد: عصر امام موسی کاظم (ع) از لحاظ سیاسی و اجتماعی با سایر ائمه اطهار (ع) فرق می‌کرد و البته شرایط هیچکدام از این بزرگواران مساوی نبود، اما اوضاع سیاسی و اجتماعی دوره امام کاظم (ع) مصادف با استبداد و ستمگری حکّام عباسی بود که پس از استقرار و استحکام پایه‌های سلطه خود، مخالفان را زیر شدیدترین فشارها قرار دادند.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha