چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام هاشمی

حوزه / حجت‌الاسلام هاشمی، از اعزام بیش از ۶ هزار طلبه به مناطق عملیاتی جنوب خبرداد و گفت: اردوهای راهیان نور از ۱۷ اسفندماه لغایت ۵ فروردین ۱۴۰۰ به دو صورت «اعزام طلاب مجرد» و «اعزام خودرویی خانواده‌ها» انجام خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام هاشمی، مدیر امور فرهنگی و ایثارگران مرکز امور طلاب حوزه‌های علمیه کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، با اشاره به آخرین وضعیت اردوهای راهیان نور حوزه، اظهارداشت: امسال با نگاه تمرکزی به اردوهای راهیان نور، تلاش کردیم ضمن ایجاد بستر و زیرساخت مناسب، طلاب حوزه‌های علمیه کشور را عازم مناطق عملیاتی جنوب کنیم.

وی با بیان اینکه اعزام طلاب به دو صورت مجردی و خانوادگی صورت خواهد گرفت، افزود: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته، اردوهای راهیان نور به دو صورت «اعزام طلاب مجرد» و «اعزام خودرویی خانواده‌ها» می‌باشد، که در مجموع پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶ هزار نفر از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس بازدید کنند.

حجت‌الاسلام هاشمی، آمار طلاب اعزامی از استان‌های کشور به مناطق عملیاتی جنوب را ۴ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد نفرات با حدود ۱۶۰ دستگاه اتوبوس در بازه زمانی ۱۷ لغایت ۲۶ اسفندماه عازم سرزمین‌های نور خواهند بود که هر استان متناسب با آمار و ظرفیتی که دارد، کاروانی از ۱ تا ۱۷ دستگاه اتوبوس تشکیل خواهد داد.

مدیر امور فرهنگی و ایثارگران مرکز امور طلاب حوزه‌های علمیه کشور، در خصوص اعزام خودرویی حوزویان، گفت: بازه زمانی اعزام خودرویی طلاب و خانواده‌هایشان ۲۵ لغایت ۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ است که در این مدت پذیرای بیش از ۲ هزار نفر در قالب ۶۰۰ خودروی شخصی حوزویان خواهیم بود.

وی، در ادامه اظهارداشت: برنامه‌ای که برای زیارت معنوی طلاب و خانواده‌هایشان در نظر گرفتیم در ۹ یادمان دفاع مقدس است که به طور میانگین روزانه از ۳ یادمان دفاع مقدس بازدید می‌کنند.

حجت‌الاسلام هاشمی، اسکان خودروهای شخصی حوزویان را در ۴ یادمان «شهید حبیب‌اللهی»، «شهید باکری خرمشهر»، «میثاق آبادان» و «دزفول» اعلام کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، خودروهای شخصی چهار شبانه‌روز در منطقه خواهند بود.

مدیر امور فرهنگی و ایثارگران مرکز امور طلاب حوزه‌های علمیه کشور، با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در طول سفر، تصریح کرد: به مدیران کاروان‌های استان‌ها تأکید شده که در طول مسیر، پک‌های بهداشتی را در اختیار طلاب قرار دهند؛ همچنین با افزایش سالن‌های اسکان، تلاش کردیم تا فاصله‌گذاری اجتماعی در مدت اقامت طلاب حفظ شود.

وی افزود: همچنین علاوه بر آن‌که محل اسکان کاروان‌ها به‌صورت مستمر و روزانه ضدعفونی می‌شوند، قبل از ورود و پس از خروج هر کاروان نیز، این رویه پاک‌سازی و ضدعفونی ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام هاشمی، بهره‌گیری از ظرفیت راویان روحانی هشت سال دفاع مقدس، از دیگر اقدامات انجام شده می‌باشد.

مدیر امور فرهنگی و ایثارگران مرکز امور طلاب حوزه‌های علمیه کشور، در پایان با تأکید بر اینکه سفرهای راهیان نور، سرمایه‌گذاری برای تقویت بنیه معنوی و اعتقادی طلاب است، گفت: از مسئولان و مدیران استانی حوزه‌های علمیه انتظار داریم که راهیان نور را سفرهایی هزینه‌بر تلقی نکنند؛ چراکه اگر قرار است حوزه انقلابی و طلاب همچنان پیشتاز در حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی باشند، مطمئناً مسیر ثابت و مستحکمی که می‌تواند ما را در این حرکت ثابت‌قدم نگه‌دارد، مسیر والای شهدا، ایثار و شهادت است که نمود عینی آن را می‌توان در سفرهای راهیان نور مشاهده کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    خانواده هایی که وسیله ندارند، چطوری بیایند؟! چرا طلابی که خودرو شخصی ندارند را محروم می‌کنید؟!
  • سرباز IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 0
    یه خبر بی سرو ته. الان کسی بخواد ثبت‌نام کنه باید کجا تماس بگیره!؟!؟؟