شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بعثت

حوزه/ استاد حوزه گفت: بشر امروز برای رهایی از تمامی رعب ها و وحشت ها  و کسب فضائل انسانی راهی جز بازگشت به مفاهیم بعثت از جمله اخلاقیات، معنویت و دعوت پیامبر(ص) ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر یزدی نیاپور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در اصفهان، گفت: پیامبر اسلام فرموده‌اند: إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکارِمَ الْأَخْلَاقِ، به راستی که من برای به کمال رساندن مکارم اخلاق مبعوث شده‌ام، بنابراین تکامل اخلاقی انسان‌ها یکی از مهمترین اهداف بعثت است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر در قرآن کریم به اخلاق نیک «انک لخلق عظیم» ستوده شده است، افزود: هدف از بعثت همچنین تزکیه نفوس انسان است که بشر صفات و اخلاق الهی بیابد و تمام وجودش پاک و پاکیزه شود.

این استاد حوزه با بیان اینکه در عصر امروز انسان‌ها از اخلاق و صفات و کمالات انسانی فاصله گرفته‌اند تاکید کرد: بشر امروز برای رهایی از تمامی رعب‌ها و وحشت‌ها و کسب فضائل انسانی راهی جز بازگشت به مفاهیم بعثت از جمله اخلاقیات، معنویت و سیره و دعوت پیامبر (ص) ندارد.

وی در ادامه به جایگاه و اهمیت بعثت پیامبران پرداخت و گفت: بزرگترین نعمتی که پروردگار به بشر داده، نعمت هدایت است و هدف از رسل پیامبران برای اتمام حجت و هدایت انسان برانگیخته شدند.

حجت الاسلام و المسلمین یزدی نیاپور تاکید کرد: بعثت پیامبر مکرم اسلام (ص) هم هدایت و سعادت انسان و مسلمانان را به دنبال داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه خداوند پیامبر را مبعوث کرد تا نور الهی را در جامعه حاکم و بر تمام ادیان با وجود تلاش دشمنان پیروز کند، افزود: آغاز این هدف از بعثت با پیامبر اکرم (ص) بود و تکمیل و تحقق عینی آن توسط امام زمان (عج) محقق خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha