شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خوزستان

حوزه / حجت‌الاسلام موسوی زاده، گفت: یکی از فعالیت‌های مدیریت حوزه علمیه خوزستان بازرسی از مدارس علمیه در راستای توانمندسازی و کمک به مدیران است که در این بازرسی‌ها نقاط ضعفی که در مدارس وجود دارد حل و نقاط قوت شناسایی و تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی زاده، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان خوزستان، به بیان گزارش مختصری از فعالیت‌های حوزه علمیه خوزستان پرداخت و اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های مدیریت حوزه علمیه خوزستان بازرسی از مدارس علمیه در راستای توانمندسازی و کمک به مدیران است که در این بازرسی‌ها نقاط ضعفی که در مدارس وجود دارد حل و نقاط قوت شناسایی و تقویت می‌شود.

وی، ادامه داد: در این راستا یک هیئت چهار نفره متشکل از حجج‌اسلام «نعمت تبار و صالحی، از معاونت آموزش»، «کیانی، از معاونت امور طلاب» و «آذر افروز، از دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی»، تاکنون از بیش از ده مدرسه علمیه استان سرکشی کرده و پرونده‌های طلاب، و گزارش‌ها مدارس علمیه را موردبررسی دقیق قرار داده و نقاط ضعف و قوت هر مدرسه را شناسایی و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام موسوی زاده، عنوان داشت: یکی دیگر از فعالیت‌های حوزه علمیه خوزستان، دیدار مستقیم مدیر حوزه علمیه خوزستان، با طلاب مدارس است که در این دیدارها حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، موضوعات کلان، طرح‌ها و برنامه‌های مختلف و چشم‌انداز حوزه علمیه خوزستان را به‌طور مستقیم با طلاب در میان می‌گذارند و بنده هم گزارشی از فعالیت‌های حوزه علمیه خوزستان به طلاب مدارس ارائه می‌دهم.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، بیان کرد: در این دیدارهای صمیمی طلاب به‌راحتی و به‌طور مستقیم سوالات و مشکلات خود را مطرح کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت می‌کنند و مشکلات آن‌ها در همان مکان موردبررسی قرار می‌گیرد تا حل شود.

وی، ادامه داد: تاکنون بدین منظور از چندین مدرسه علمیه بازدید کرده و با طلاب آن نشست صمیمی برگزار کرده‌ایم و بنا داریم تا پایان سال از تمامی مدارس بازدید کنیم.

حجت‌الاسلام موسوی زاده، گفت: در بازرسی‌ها و بازدیدهای خود از مدارس علمیه متوجه ضعف سوالات و طرح آن‌ها از ناحیه‌ی کادر و طلاب شدیم که بدین منظور در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری یک کارگاه طرح سوال برای کادر و طلاب هستیم.

وی، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های حوزه علمیه خوزستان برگزاری امتحان استادی است که به دو روش قدیمی و جدید در حال اجرا است و روش قدیمی آن در حال طی کردن روزهای پایانی خود است و از این به بعد امتحان استادی به روش جدید برگزار می‌شود و اطلاع‌رسانی و تکمیل ظرفیت آن از طریق کانال حوزه علمیه خوزستان صورت می‌گیرد.

جانشین حوزه علمیه خوزستان، در پایان عنوان داشت: یکی دیگر از فعالیت‌های حوزه علمیه خوزستان برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی برای اساتید حوزه علمیه است که تاکنون دوره مهارت‌های عمومی تدریس و دوره ادبیات عرب در این راستا برگزارشده و در سال آینده دوره فقه و اصول نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام./‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha