دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1010898
۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۲
آستارا

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه حضرت ولی عصر (عج) آستارا، گفت: پیامبر (ص) در وصف پدر، عمو و پدر بزرگ خود فرمودند: "ثلاله من آئینشان، آئین حضرت ابراهیم (ع) و قبله عبادت‌گاهشان بیت الله الحرام بود و لحظه‌ای بت پرستی نکردند".

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، به مناسبت سالروز بعثت پیامبر اکرم (ص)، مراسم مولودی خوانی و جشن مبعث امروز در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان آستارا برگزار شد.

حجت الاسلام جبرئیل ملکی در این مراسم ضمن تبریک بعثت نبی اکرم (ص) و تسلیت رحلت حضرت ابوطالب (ع) عموی پیامبر اکرم (ص) و پدر امیرالمومنین (ع)، اظهار داشت: طبق روایات و آنچه در کتب شیخ صدوق ثبت شده، حضرت ابوطالب (ع) بعد از وفات عبدالمطلب (ع) به عنوان وصی حضرت عبدالمطلب، کفالت و سرپرستی پیامبر (ص) را بر عهده داشتند.

معاون تهذیب مدرسه آستارا افزود: پیامبر (ص) در وصف پدر، عمو و پدر بزرگ خود فرمودند: "ثلاله من آئینشان، آئین حضرت ابراهیم (ع) و قبله عبادت‌گاهشان بیت الله الحرام بود و لحظه‌ای بت پرستی نکردند".

وی با اشاره به ویژگی‌های حضرت عبدالمطلب (ع) به نقل از کتب احادیث و روایات، تصریح کرد: وهابیت به دلیل بغض و نفرتی که نسبت به امیرالمومنین (ع) دارند، در تلاش است تا نسبت به حضرت ابوطالب (ع) شبهاتی را وارد کند، در حالی که در دوران دعوت پیامبر (ص) از خانواده و نزدیکان، حضرت ابوطالب (ع) از اولین کسانی بودند که به حضرت (ص) ایمان آوردند، اما به جهت حفظ جان پیامبر (ص)، تا مدتی ایمان خود به اسلام و پیامبر اسلام (ص) را مخفی نگه داشته بودند.

در پایان این مراسم نیز حجت الاسلام محرم فیضی استاد حوزه علمیه به مولودی خوانی در جمع حاضران در مراسم پرداخت.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha