دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام شعيب صالحي

حوزه/ امام جمعه بندرخمیر با بیان اینکه اخلاق و سیره پیامبر (ص) امروز باید در جامعه دوباره زنده شود، گفت: پیامبر اسلام همه مشکلات را با مهربانی، لطافت و صبر حل می‌کردند و لذا امروز نیز ضروری است تا همه ما رهرو واقعی ایشان باشیم و اخلاق و منش پیامبر (ص) را سر لوحه کار خود قرار دهیم.

حجت الاسلام شعیب صالحی امام جمعه شهرستان بندرخمیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بندرعباس، با تبریک عید مبعث، اظهار داشت: جوشش مردم در راه اسلام، انتظار برای موعود و منجی عالم و گسترش نیکی‌ها همه نشان دهنده آن است که پیام حضرت محمد (ص) به خوبی در عالم مخابره شده است.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام با اتکا به نور الهی توانستند دل‌های تاریک مردم را روشن و میل به دنیا طلبی را در مؤمنان از بین ببرند، گفت: اخلاق و کردار نبی مکرم اسلام به عنوان الگویی برای مردم باعث شده بود تا ایشان امین مردم باشند.

امام جمعه بندرخمیر با تاکید بر اینکه پیامبر (ص) عالم را از ظلمات نجات دادند، مطرح کرد: جامعه اسلامی فارغ از هر مذهب و قومیتی تنها به دنبال مقابله با جاهلیت است، چرا که جهالت همانند پرده‌ای بر روی چشم، مانع از درک حقیقت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیامبر (ص) با رهنمود و اعمال خود، مردم را جذب می‌کردند، خاطر نشان کرد: پیامبر گرامی اسلام باید به عنوان الگویی کامل برای بشر معرفی شود و خوب است به خاطر داشته باشیم، جاهلیتی که پیامبر (ص) برای تقابل با آن پرچم اسلام را بر افراشت، عقب ماندگی بشریت از عقلانیت انسانی و الهی است.

حجت الاسلام صالحی افزود: عقلانیتی که گره خورده به اراده پرودگار عالم و احکام الهی باشد، استقلال و عزت نفس را برای مردم به ارمغان خواهد آورد.

وی با ذکر حدیثی از پیامبر اسلام (ص)، اظهار داشت: پیامبر (ص) بین دو جاهلیت مبعوث شدند، جاهلیت اول عدم تکریم مقام زن و زنده به گور کردن دختران و جاهلیت دوم بت پرستی و چند خدایی در بین مردم بود که جاهلیت دوم به مراتب بدتر از جاهلیت اول است.

امام جمعه بندرخمیر با طرح این سئوال که چه چیزی بالاتر از اینکه مردم گمراه باشند و خدای یگانه را نشناسند وجود دارد، گفت: در روزگاری که پیامبر (ص) قیام کردند، مردم با چوب و چماق و بت به استقبال حضرت آمدند، اما در مقابل پیامبر (ص) با اخلاق و کردار خود همه آنها را اصلاح و تربیت کرد.

وی با بیان اینکه اخلاق و سیره پیامبر (ص) امروز باید در جامعه دوباره زنده شود، مطرح کرد: پیامبر اسلام همه مشکلات را با مهربانی، لطافت و صبر حل می‌کردند و لذا امروز نیز ضروری است تا همه ما رهرو واقعی ایشان باشیم و اخلاق و منش پیامبر (ص) را سر لوحه کار خود قرار دهیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha