دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: مخاطب شناسی در جهاد تبیین اصل مهمی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز در دیدار با خطبای اعزامی به اردوی جهاد تبیین، با تبریک مبعث رسول اکرم (ص) گفت: شما عزیزان در صف اول رسالت‌های نبی مکرم اسلا(ص) فعالیت می‌کنید و به شما به صورت ویژه تبریک می‌گوییم.

وی با تشریح پیشینه تبیین تصریح کرد: قرآن کریم بسیاری از حقایق را صادقانه و بدون هیچ تردیدی بیان کرده است و از اول که دین برای انسان مطرح شده است، همواره تبیین مطرح است و اولین رسالت پیامبران همین تبیین بوده است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: در قرآن کریم مشاهده می‌کنیم که حضرت نوح (ع) با بیان قصه زندگی هابیل و قابیل، تبیین می‌کند و خدا با فرستان قرآن کریم، اولین تبیین کننده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: حضرت ابراهیم (ع) پس از آن که بت‌ها را می شکند، دست به تبیین می‌زند و می‌فرماید اگر اینها حرف می‌زنند از خودشان بپرسید چگونه این بلا به سرشان آمده است و اینها همان تبیین است.

وی با تاکید بر اینکه در قدم نخست می‌بایست مبانی دینی را تبیین کنیم، عنوان کرد: تا زمانی که مبانی دینی را در فکر مردم محکم نکنیم، حرف‌هایی که می زنیم اثرگذار نیست و اساس کار همین مسیر است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: قرآن کریم از زیرساخت‌ها شروع می‌کند و در کل سوره بقره قرآن تبیین‌های موردی و مصداقی بسیار است و در پایان سوره هم یادآوری می‌کند که از کجا آغاز کردیم و مجدداً مبانی یادآوری می‌شود و ما نیز در تبیین باید از خودمان شروع کنیم و ببینیم خودمان به قیامت، خدای متعال، مبدا و معاد اعتقاد محکم داریم و سپس سراغ مردم برویم که این اعتقادات را تحکیم کنیم.

امام جمعه قزوین مخاطب شناسی را در تبیین اصل مهمی دانست و اظهار کرد: مخاطب‌های ما همه مردم هستند و می‌بایست با این نگاه تبیین را انجام دهیم و با مردم با زبان عمومی گفت و گو کنیم تا ارتباط شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: تمثیل یکی از اصول مهم قرآنی است و آن اصل یعنی با مردم همزبانی کنیم تا ارتباط در بالاترین سطح شکل بگیرد و بسیار اهمیت دارد که در مسیر تبیین ارتباط با مردم، محور قرار گیرد.

مخاطب شناسی در جهاد تبیین اصل مهمی است

مخاطب شناسی در جهاد تبیین اصل مهمی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha