پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محمدی لائینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: اوکراین قربانی بحران سازی غرب است و آمریکا با گسترش ناتو به سمت شرق در حال به خطر انداختن امنیت روسیه است ولی ما طبق فرمایش مقام معظم رهبری مخالف جنگ هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، در خطبه‌های نمازجمعه ساری با تاکید بر تقوای الهی، ماه شعبان را ماه استغفار و آمرزش خواهی است، افزود: باید قدر ماه شعبان و نعمت‌های الهی را دانست و شکرگذار نعمات خداوند باشیم.

وی حجاب اسلامی را بهترین تعالیم و احکام دین برشمرد و گفت: متأسفانه برخی بانوان در وضعیت توهین آمیز نسب به آموزه بزرگ دینی ظاهر می‌شوند و در فضای مجاز به مقدسات توهین می‌شود.

وی سبک شمردن نماز را جایز ندانست و گفت: نماز عبادت بزرگی است و همه باید امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم و نسبت به منکرات واکنش نشان دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با گرامیداشت سالروز موالید خجسته حضرت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و حضرت امام سجاد (ع) روزه گرفتن و استغفارکردن را در ماه شعبان دارای ثواب برشمرد و گفت: کمیته امداد از مصادیق بارز احسان و نیکوکاری است و خدمات خوبی را به مردم ارائه کرده است.

امام جمعه ساری با اشاره به درپیش بودن هفته منابع طبیعی و درختکاری اظهار داشت: طی سال‌های قبل درختان زیادی غرس و کاشت شد و باید نسبت به حفظ آن تلاش کرد و از سوی دیگر جنگل‌های مازندران با سابقه چندین میلیونی ارزش زیادی دارد که صیانت از آن ضروری است.

وی، وجود دو میلیون هکتار را سبب ذخیره سازی سه میلیون مترمکعب آب دانست و گفت: نقش جنگل در ذخیره آب، تثبیت خاک و تأمین اکسیژن اهمیت دارد و نباید خاک به وسیله سیلاب‌ها از بین رود و آسیب زدن به فضای سبز و جنگل سبب خسارت‌های زیادی می‌شود.

کارکردهای مهم جنگل در حفظ و بقای حیات وحش

نماینده ولی فقیه در مازندران، حفظ و بقای نسل حیات وحش را از دیگر کارکردهای جنگل ذکر کرد و گفت: باید کاری کنیم که حاشیه نشینان نسبت به جنگل احساس تعلق کنند تا خود حافظ جنگل باشند و متأسفانه گاه منافع مردم را درنظر نمی‌گیریم.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به طرح تنفس جنگل، گفت: وقتی منافع مردم را نادیده می‌گیریم و دام‌ها را از جنگل خارج می‌کنیم، تخریب و تجاوز به عرصه‌ها را شاهد خواهیم بود.

وی از تخصیص اندک نهاده بین دامداران انتقاد کرد و گفت: نتیجه بی توجهی سبب شد تا دام‌های مولد به مسلخ کشتارگاه سپرده شوند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به نیمه کاره بودن طرح‌های عمرانی و عدم تکمیل آن افزود: تکمیل نشدن این طرح سبب می‌شود تا مردم نتوانند برنامه ریزی درستی داشته باشند و باید به حال مردم فکری کرد.

امام جمعه ساری به مسائل اوکراین اشاره کرد و گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری، آمریکا کشوری بحران زا و بحران زیست است، گفت: این کشور برای ادامه حیات شیطانی خود اقدام به ایجاد بحران می‌کند و نمونه جاهلیت مدرن است.

وی گفت: اوکراین قربانی بحران سازی غرب است و آمریکا با گسترش ناتو به سمت شرق در حال به خطر انداختن امنیت روسیه است ولی ما طبق فرمایش مقام معظم رهبری مخالف جنگ هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha