دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: قرآن و دین آینده جهان را آینده مدیریت شایستگان بر جهان می‌دانند و این مهم باید به عنوان یکی از موضوعات مهم مهدویت در جهان تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، عصر امروز در جلسه شورای سیاستگذاری بنیاد مهدویت استان قزوین اظهار کرد: در بحث مهدویت حقیقتاً احتیاج داریم یک بازخوانی داشته باشیم و مسیرهای انحرافی و اهداف شوم فرقه‌هایی که می‌ خواهند این مسیر را به انحراف بکشانند را با جدیت بیشتر مورد توجه قرار دهیم؛ آنها در دوران انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) را آزرده خاطر کرده بودند چرا که مخالف تحقق انقلاب اسلامی بودند و امروز نیز در مسیر جبهه مقاومت مانع‌تراشی می‌کنند.

وی تصریح کرد: امام حسین (ع) فقط برای گریه نیست، بلکه برای نشر معارف اباعبدالله الحسین (ع) است و در نگاه مهدوی باید این معانی مورد توجه قرار گیرد. امام حسین (ع) برای امر به‌ معروف و نهی‌ازمنکر و اصلاح امور جد بزرگوارشان قیام کردند و نباید صرفاً امر به‌ معروف را در موی زنان خلاصه کنیم و لازم است نگاه بنیادی‌ تر به این معنا داشته باشیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: بررسی چشم‌ انداز آینده جهان از نظر قرآن و روایات بسیار مهم و ضروری است، چرا که نگاه قرآن و دین به آینده جهان با آن چه که امروز برخی مکاتب دارند این است که جهان به دست ظالمان است، اما قرآن و دین آینده جهان را آینده مدیریت شایستگان بر جهان می‌دانند و این مهم باید به عنوان یکی از موضوعات مهم مهدویت در جهان تبیین شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: امروز جهان با بحران معنویت مواجه است، هر چه رفاه و آسایش در عالم بیشتر می‌شود، نیازها و خلأهای معنوی بیشتر خودش را نشان می‌دهد و لازم است این نیازها به خوبی شناخته شده و از این فرصت برای پاسخ به نیازهای معنوی مردم جهان و گسترش فرهنگ مهدوی استفاده کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: تشریح، تبیین و گسترش فرهنگ مهدوی درهای امید را به روی جامعه جهانی می‌گشاید و جهان را نسبت به آینده امیدوار نگه می‌دارد و امید و نشاط را تقویت می‌کند و لازم است برای تحقق این معنا هم در گسترش فرهنگ معنویت و هم فرهنگ مهدوی تلاش جدی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه در هم تنیدگی معارف دینی را همواره مورد توجه قرار دهیم، گفت: تمام بخش‌های دین را باید با هم پیش ببریم تا شاهد آینده‌ای روشن داشته باشیم، معارف دینی به‌ گونه‌ای است که نمی‌ توان آن را تک بعدی پیش برد و باید همه با هم دیده شوند. تمام متون دینی نشان می‌دهد آینده جهان آینده وحی، دین و قرآن است و این مهم می‌بایست به خوبی در جامعه تبیین شود

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: رسالت نبی مکرم اسلام (ص) بر خلاف پیامبران پیشین، همه مردم جهان را در برمی‌گیرد و ما نیز به‌ عنوان پیروان این مکتب باید برنامه‌ریزی‌هایمان در تمام بخش‌های دین و مهدویت بر این محور صورت بگیرد و توجه داشته باشیم که پیامبر ما رسالتی جهانی داشت.

در ابتدای این جلسه امیر عبادی، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) استان قزوین گزارشی از برنامه‌ها و اهداف این مجموعه ارائه کرد.

تبیین چشم انداز آینده جهان از نظر قرآن و دین موجب امیدواری مردم می شود

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha