دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام‌ حسین الهی‌نژاد، رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی

حوزه/ مهمترین آثار این همایش برگزاری ۳۰ کرسی علمی، تدوین ۱۲۰ مقاله علمی از اساتید حوزه و دانشگاه، تولید ۲هزار ۶۰۰ صفحه محتوای علمی، تولید مجلات در ارتباط با همایش با چاپ سه مجله و یک کتاب چکیده مقاله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین الهی نژاد در همایش ملی« شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» که در مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: همایش علمی و ملی شهید سلیمانی و مکتب و مقاومت در راستای نظریه بین المللی انتظار در اندیشه رهبر انقلاب در سال ۹۸ برگزار شد، ادامه آن همایش، این همایش با مشارکت دفتر حفظ و نشر رهبر انقلاب و دفتر حفظ و نشر شهید سلیمانی و با همکاری مراکز مختلف پژوهشی و آموزشی از حوزه و مراکز علمی برگزار می شود.

دبیر علمی همایش با اشاره به جایگاه مکتب شهید، ضرورت و آن گفت: در جهان اسلام و جغرافیای مقاومت شهیدسلیمانی به عنوان نماد مقاومت شناخته می شود. این شهید به روایت رهبر انقلاب مکتب و نماد مقاومت است.

وی بیان داشت: اما مهم بودن این اندیشه و مکتب به دلیل شاخصه هایی است که در آن وجود دارد برای جامعه نقش کاربردی دارد از جمله مقامت، استکبار ستیزی، محبت، مردم دوستی، معنویت، اتحاد، پیروزی و دشمن ستیزی .

حجت الاسلام والمسلمین الهی نژاد با اشاره به ضرورت برگزاری همایش گفت: در زمان تشییع پیکر این شهید، شاهد شوق عجیب مردم و موج فرهنگی و فرامذهبی به شهید سلیمانی بودیم. این موج زمانی می تواند اثرگذار باشد که در کنار آن موج علمی قرار گیرد. این امر سبب ماندگار فرهنگ ایثار و مقاومت می شود. بنابراین مهمترین دلایل ضرورت برگزاری همایش پاسخ گویی به دغدغه های رهبر انقلاب و ماندگار، تداوم مکتب شهید در میان مردم، همفکری و تعامل اساتید حوزه و دانشگاه و در ادامه ارسال ۱۲۰ مقاله علمی به دبیرخانه همایش، شناسایی نخبگان به امر مقاومت است.

دبیر علمی همایش افزود: مهمترین اهداف این همایش، تولید ۲هزار ۶۰۰ صفحه محتوای علمی ، معرفی مکتب شهید سلیمانی با نگاه علمی، نهادینه سازی افکاری شهید مقاومت، تهیه نقش راه جبهه مقاومت براساس فرهنگ انتظار، بررسی پیوندها و اشتراک فرهنگ انتظار در مکتب شهیدی سلیمانی، عملیاتی کردن مکتب شهید برای جامعه اسلامی است.

وی بیان داشت: مهمترین آثار این همایش برگزاری ۳۰ کرسی علمی، تدوین ۱۲۰ مقاله علمی از اساتید حوزه و دانشگاه، تولید ۲هزار ۶۰۰ صفحه محتوای علمی، تولید مجلات در ارتباط با همایش با چاپ سه مجله و یک کتاب چکیده مقاله است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha