جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام کیانی ، مسئول امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه خوزستان در اجلاسیه منطقه‌ای مدیران مدارس علمیه شمال خوزستان

حوزه/ حجت الاسلام کیانی، گفت: بحمدالله در سال جاری توانستیم به بیش از ۵ هزار مراجعه کننده حوزوی خدمات‌رسانی کنیم که از این میان، بیش از ۱۴۰۰ پرونده برای موضوعات مختلف از قبیل؛ صدور معافیت تحصیلی، خروج از کشور و... ثبت شده است.

حجت‌الاسلام کیانی، مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خوزستان، به ارائه گزارشی از روند فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده به طلاب خوزستانی در سال جاری پرداخت و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اقدامات این مرکز، پاسخ‌گویی مستمر به مراجعات طلاب می‌باشد، به‌طوری‌که با راه‌اندازی سامانه برخط، در طول ساعات روز حتی خارج از تایم اداری، پاسخ‌گوی سؤالات و درخواست‌های طلاب هستیم.

وی بیان کرد: بحمدالله در سال جاری توانستیم به بیش از ۵ هزار مراجعه کننده حوزوی خدمات‌رسانی کنیم که از این میان، بیش از ۱۴۰۰ پرونده برای موضوعات مختلف از قبیل؛ صدور معافیت تحصیلی، خروج از کشور و... ثبت شده است.

حجت‌الاسلام کیانی تصریح کرد: همچنین تسهیل در اجرای برنامه‌های اردویی مدارس و اعزام طلاب جهادی برای خدمت‌رسانی به مردم در جریان مبارزه با کرونا، توزیع بسته‌های معیشتی و... از دیگر اقدامات مرکز امور طلاب حوزه علمیه خوزستان می‌باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به تدوین و ابلاغ برنامه ۵ ساله حوزه علمیه کشور و تأکید آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور بر اجرایی نمودن مضامین این برنامه، و با نگاه تربیت طلاب توانمند برای به‌کارگیری در کار ویژه‌های روحانیت، یکی از برنامه‌های امور طلاب استان خوزستان، تسریع و اعزام طلاب به طرح خدمت مقدس سربازی طلاب در نهادها و ارگان‌ها بوده است.

حجت‌الاسلام کیانی، در ادامه افزود: از جمله این اعزام‌ها می‌توان به اعزام بیش از ۶۰۰ طلبه در طول ۴ سال تحصیلی اخیر به آموزش‌وپرورش خبرداد که ثمره این حرکت را در جذب ۳۰۰ طلبه برادر در آزمون ماده ۲۸ و جذب مدرسین مدارس امین به بدنه آموزش‌وپرورش استان خوزستان شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان خوزستان دارای دو مرز زمینی با کشور عراق است و قریب ۵۰درصد زائران اربعین حسینی از خوزستان به این سفر نورانی مشرف می‌شوند، از جمله برنامه‌های مهمی که در حال پیگیری آن هستیم احداث حسینیه و موکب شهدای روحانی حوزه علمیه خوزستان در مرز چزابه است که ان‌شاءالله در اربعین ۱۴۰۱ این حسینیه به بهره‌برداری خواهد رسید.

حجت‌الاسلام کیانی، گفت: توجه به معیشت طلاب خصوصاً در ایام کرونا از دیگر دغدغه‌های این مرکز بوده که با عنایت آیت‌الله موسوی جزایری، ریاست شورای حوزه علمیه استان خوزستان و همچنین نماینده ولی‌فقیه حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، خوشبختانه اتفاقات خوبی افتاده است.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه خوزستان، در پایان بیان کرد: از دیگر اقدامات مهمی که در این زمان محدود باید به آن اشاره کنم توجه به سلامت جسمی طلاب عزیز و حمایت از برنامه‌های ورزشی مدارس علمیه بوده است. در سال تحصیلی جاری و با توجه به تأکید مقام معظم رهبری به لزوم تحرک و ورزش در بین طلاب خصوصاً توصیه ایشان به ورزش کوهنوردی، از محل پیگیری‌های درون استانی سرانه‌ای جهت اردوهای ورزشی و کوهنوردی طلاب اختصاص دادیم که مورد استقبال مدارس علمیه قرار گرفت.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha