یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدکارگر شورکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در جمع مدیران و معاونان پژوهشی حوزه خواهران استان یزد گفت: بانوان پژوهشگر از هنر در ارائه محصولات پژوهشی و کتاب برای جذابیت اثر پژوهشی استفاده کنند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی، امروز در کارگاه دو روزه «مدیریت پژوهش» در جمع مدیران و معاونان پژوهشی مدارس علمیه خواهران استان یزد با تبریک میلاد امام حسین(ع)، ابالفضل العباس(ع) و امام سجاد(ع) و خیر مقدم به مدیران پژوهشی حوزه علمیه خواهران کشور، نشریات حوزوی و نشر هاجر، اظهار داشت: پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمودند« إنّ لِرَبِّکُم فی أیّامِ دَهرِکُم نَفَحاتٍ، فَتَعَرَّضُوا لَهُ لَعَلَّهُ أن یُصِیبَکُم نَفحَةٌ مِنها فلا تَشقَونَ بَعدَها أبدا؛ همانا از سوی پروردگار شما در طول عمرتان نسیم هایی می وزد، پس خود را در معرض آنها قرار دهید، باشد که نسیمی از آن نفحات به شما بوزد و زان پس هرگز به شقاوت نیفتید».

وی، با تأکید بر بهره مندی از فضیلت ماه شعبان با استغفار و صدقه برای پاک شدن از گناهان، بیان کرد: خداوند در آیه ۱۱۲ سوره هود می‌فرماید« فَاستَقِم کَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَکَ وَلا تَطغَوا، إِنَّهُ بِما تَعمَلونَ بَصیرٌ»که پیامبر اسلام فرمود این آیه در این سوره مرا پیر کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره)از قول استادشان آیت الله شاه آبادی فرمودند چون خداوند از پیامبر استقامت امت را هم خواست این سبب پیر شدن پیامبر شد.

وی، با اشاره به اهمیت حوزه علمیه خواهران اظهار داشت: اسلام به زن کرامت و آبرو داد که جمهوری اسلامی توانست به بخشی از آن جامه عمل بپوشاند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، ابراز کرد: ما مسئولیت خودمان، طلاب و جامعه را به عهده داریم و باید از این فرصت کمال استفاده را ببریم.

وی، با اشاره به سخن امام حسین(ع)« در کارهای نیک با هم رقاب کنید»، تأکید کرد: یکی از کارهای خوب هم کار پژوهشی هست که باید در این کاربا تلاش مضاعف، سبقت گرفت.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، با اشاره به جذابیت های هنری در کار پژوهشی خاطر نشان کرد: بانوان پژوهشگر باید کار پژوهشی را جذاب انجام دهند مثلا در کتاب حتی نوع جلد کتاب هم اثرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، با بیان ادامه روایت امام حسین(ع)« کار خوب که به موقع و با شتاب انجام نشود را نباید به حساب آورد»، افزود: کارهای پژوهشی باید به موقع انجام شود تا اثرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha