شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دکتر میرحامد اختری

حوزه/ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: اینکه مقام معظم رهبری هر سال حتی در شرایط کرونایی اقدام به کاشت نهال می‌کنند، نشان از ارزش و اهمیت کاشت نهال و حفظ و صیانت از منابع طبیعی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، دکتر میرحامد اختری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، امروز در مراسم بزرگداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در مدرسه امیرالمومنین علی(ع) رشت، اظهار داشت: اینکه مقام معظم رهبری هر سال حتی در شرایط کرونایی اقدام به کاشت نهال می‌کنند، نشان از ارزش و اهمیت کاشت نهال و حفظ و صیانت از منابع طبیعی دارد.

وی همکاری حوزه علمیه با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان را کاری ستودنی عنوان کرد و گفت: در راستای حفاظت از جنگل‌ها در سال گذشته هزار و ۸۰۰ هکتار برای تامین مصارف داخلی زراعت چوب در گیلان مورد استفاده قرار گرفت و امسال این رقم به ۲ هزار هکتار افزایش یافته است.

اختری به ارزش‌های زیست محیطی جنگل‌های هیرکانی حاشیه‌ جنوبی دریای خزر و لزوم حفاظت از این گونه‌های ارزشمند اشاره کرد و یادآور شد: حفظ این سرمایه‌ طبیعی تنها در بستر مشارکت جمعی شهروندان میسر است و آگاهی بخشی مستمر نسبت به فواید حیات بخش جنگل‌ها می‌تواند این امر مهم را هر چه بیشتر تحقق بخشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان ادامه داد: دیگر جنگل‌های هیرکانی دنیا به مرور زمان و به دلائل مختلف نابود شده‌اند اما جنگل‌های هیرکانی که از آستارا شروع می‌شود و تا شرقی‌ترین نقطه گلستان امتداد می‌یابد، در دنیا نظیر ندارد، چرا که این تنها جنگل هیرکانی موجود در دنیاست.

وی افزود: هر هکتار جنگل، سالانه ۲ و نیم تن اکسیژن تولید می‌کند که برای حیات ۱۰ هزار نفر کافیست و ۵۶۵ هزار هکتار عرصه‌ی جنگلی گیلان با تولید ۲ و نیم میلیون تن اکسیژن زمینه‌ تنفس و حیات ۶ میلیون انسان را برای یک سال مهیا می‌کند و لذا ضروری است تا از این نعمت خدادای محافظت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha