چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
ب

حوزه / آیت الله سلیمانی با تاکید بر تشکیل دبیرخانه دائمی نهج البلاغه در کاشان، گفت: برای گسترش فرهنگ نهج البلاغه باید مربیان پژوهشی، تربیتی و حافظان بیشتری در این زمینه تربیت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان آیت الله عباسعلی سلیمانی دوشنبه 16 اسفند1400در مراسم کلنگ زنی مجتمع چند منظوره نهج البلاغه کاشان با تبریک اعیاد شعبانیه با قدردانی از مادرشهیدان بار فروش به خاطر در اختیار گذاردن خانه مسکونی اش برای نشر نهج البلاغه، گفت: نهج البلاغه منشور حکومتی، مدیریتی، اعتقادی، اخلاقی و ترجمان قرآن برای تمام دوران می باشد .

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه کاشان مفتخر است که از دیر باز خدمات بی نظیری را در معرفی نهج البلاغه داشته است، افزود: شرح و ترجمه نهج البلاغه توسط کاشانی ها صورت گرفت.

وی، به خدمات موسسه امیرالمومنین (ع) کاشان اشاره کرد و گفت: بر اساس همین خدمات پایتختی نهج البلاغه به کاشان داده شد.

آیت الله سلیمانی با تاکید بر تشکیل دبیرخانه دائمی نهج البلاغه در کاشان، ادامه داد: برای گسترش فرهنگ نهج البلاغه باید مربیان پژوهشی، تربیتی و حافظان بیشتری در این زمینه تربیت شود.

وی، با تاکید بر ضرورت جوانان با نهج البلاغه، گفت: ادارات علاوه بر تزئیین سربرگ نامه هایشان با کلام های نهج البلاغه، باید پیام های این کتاب ارزشمند را نیز ترویج دهند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه نهج البلاغه در متن زندگی مردم ورود کند، گفت: اگر بنا است به نهج البلاغه خدمت کنیم ، باید آن را همانند قرآن در متن زندگی قرار دهیم.

وی، در پایان با بیان اینکه باعث افتخار است که دانشگاه کاشان با راه اندازی رشته نهج البلاغه توانسته اساتید بسیبار خوبی را در این زمینه تربیت کند، گفت: از دانشگاه کاشان که توانسته برخی از پایان نامه ها را به سمت نهج البلاغه سوق بدهد، باید قدردانی شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha