سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
شعبانیه

حوزه/حجت الاسلام مهرابی کوشکی گفت: طلاب باید نسبت به مطالعه سبک زندگی اهل البیت علیهم السلام اهتمام ویژه ای داشته باشند و پس از آن ضمن بکارگیری آموخته های خود، نسبت به نشر معارف اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام حسینعلی مهرابی کوشکی شب گذشته در مراسم جشن اعیاد شعبانیه که در مدرسه علمیه آیت‌الله درچه ای(ره) اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: اعیاد بزرگ شعبانیه برای ما یک فرصت مغتنم است؛ طلاب باید نسبت به مطالعه سبک زندگی أهل البیت علیهم السلام اهتمام ویژه ای داشته باشند و پس از آن ضمن بکارگیری آموخته های خود، نسبت به نشر معارف أهل البیت علیهم السلام اقدام کنند.

وی ادامه داد: کسانی هم که برای تبلیغ معارف اهل البیت علیهم السلام در جمع مردم حضور می یابند، نباید فقط به بیان روایات اکتفا کنند، بلکه در عرصه ی تبلیغ، از معارف قرآنی هم باید بهره ببرند.

حجت الاسلام مهرابی کوشکی عنوان کرد: به عنوان نمونه از جانب معصومین علیهم السلام زیارتنامه هایی در مورد امام حسین علیه السلام صادر شده است؛ از جمله این زیارت نامه ها، زیارت وارث است، که با آداب خاصّ و فضیلت بسیار از امام صادق علیه السلام روایت گشته؛ در فرازی از این زیارت نامه می خوانیم که امام حسین علیه السلام، وارث انبیاء علیهم السلام هستند.

وی ادامه داد: برای غنا بخشی به مطلب در این زمینه به قرآن رجوع می کنیم تا بفهمیم که انبیاء علیهم السلام چه صفاتی دارند، آیات زیادی درباره ی انبیاء علیهم السلام در قرآن وجود دارد؛ یکی از این آیات، آیه ۲۴ سوره سجده می باشد که در آن به صبر انبیاء در راه تبلیغ دین الهی اشاره شده است.

کارشناس دینی خاطرنشان کرد: صبر از ویژگی های بسیار مهم انبیاء الهی و ائمه اطهار(ع) است، لذا ما نیز در مسیر زندگی باید طبق سیره آن ها عمل کرده و علیرغم مشکلاتی که در زندگی وجود دارد، صبور باشیم تا با اصل زندگی مشکلی پیدا نکنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن قرائت فرازهایی از زیارتنامه مأثور حضرت ابالفضل العباس علیه السلام، خاطر نشان کرد: در این زیارت نامه، برای آن حضرت خصوصیاتی ذکر شده است که موجب غبطه ی همه شهیدان عالم وجود در روز قیامت به مقام حضرت عباس علیه السلام می شود.

حجت الاسلام مهرابی کوشکی با تاکید براینکه تمام اهداف انبیا و رسالت امام تحقق حکومت عدل جهانی منجی عال بشریت است، گفت: براساس روایات و آیات همین خصوصیات بیان شده باید در وجود منتظران و یاوران حضرت مهدی ارواحنا فداه رشد یابد تا زمینه ساز ظهر شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha