شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مسجدالاقصی

حوزه/ فعالان فلسطینی از تمام مردم ساکن فلسطین اشغالی دعوت کردند که صبح جمعه نماز صبح را در مسجد الاقصی با شعار "هرگز فلسطین را ترک نمی کنیم" اقامه کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، فعالان فلسطینی شهروندان را تشویق به حضور با شکوه و مشارکت فعال در ادای نماز در مصلا های مسجد الاقصی کردند و در همین راستا پویش فجر عظیم بر پایبندی به حق مردم در این مسجد و برهم زدن نقشه های اشغالگران در یهودی سازی قدس و خواسته های شهرک نشینان تاکید کرد.

پویش "فجر عظیم" با نامگذاری هر جمعه به نامی خاص که اشاره به یکی از مسائل پیش روی خیابان بیت المقدس دارد، به تظاهرات هفتگی مذهبی - سیاسی در مسجد مبارک الاقصی تبدیل شده است.

این پویش برای اولین بار از مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل در نوامبر ۲۰۲۰ برای مقابله با خطرات پیش روی مسجد و هجوم نیروهای اشغالگر و گروه های مختلف شهرک نشینان به مسجد و تلاش برای یهودی سازی و اجرای آداب تلمودی در مسجد آغاز شد و سپس به مسجد مبارک الاقصی و بقیه شهرهای فلسطین سرایت کرد.

در آغاز سال ۲۰۲۲، پویش "فجر عظیم" به خط مقدم ابتکارات مردمی بیت المقدس بازگشت که نشان دهنده یک اجتماع بزرگ هفتگی و مردمی در قلب مسجد الاقصی بود.

ده ها هزار فلسطینی نماز صبح را جمعه گذشته با شعار "پیروزی نزدیک" است را با مشارکت گسترده زنان و خانواده ها علی رغم سختگیری های اشغالگران و در تگنا قرار دادن نماز گزاران در مسجد الاقصی اقامه کردند.

اخیراً ساکنان فلسطین اشغالی با حمایت مالی از چندین اتوبوس برای انتقال نمازگزاران به بیت المقدس به عنوان بخشی از پویش مذهبی، ابتکاراتی را اتخاذ کردند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس آحاد مردم ثابت قدم فلسطین و مردم مستقر در قدس، و خادمان مسجد الاقصی و کرانه باختری و مناطق اشغالی را به بسیج عمومی و تجمع برای اقامه نماز صبح در مسجد الاقصی دعوت کرد.

این جنبش در بیانیه قبلی خود تاکید کرد که این پویش مبارک برای نشان دادن پیامی حاوی چالشی بزرگ برای اشغالگران و رهبران آنها است و هشداری به صهیونست ها و ارتش آن ها است که تجاوز به مسجد الاقصی و خادمان آن خط قرمز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha