چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مسجد الاقصی

حوزه/ در اوج اعتراضات فلسطینی در مسجد الاقصی و ناتوانی اشغالگران در برابر آن، محافل امنیتی و نظامی از دستاورد های حماس، ابراز نارضایتی می کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، در اوج اعتراضات فلسطینی در مسجد الاقصی و ناتوانی اشغالگران در برابر آن، محافل امنیتی و نظامی از دستاورد هایی که حماس در مقابله با اشغالگران محقق ساخته و سیاست بازدارندگی جدیدی را ابداع کرده، ابراز نارضایتی می کنند.

به گونه ای که اشغالگران از اینکه حماس خود را مدافع قدس، مسجد الاقصی و ارودوگاه جنین نشان داده است، ابراز نگرانی می کنند.

نگرانی های اسرائیل ها فراوان است . مأموریت اصلی حماس در وقت کنونی حمایت از مسجد الاقصی است و حماس می داند که بعد از ماه رمضان، اسرائیل و اردن تلاش خواهند کرد که جایگاه خود را در مسجد الاقصی به دست بیاورند، لذا حماس از سیاست لبه پرتگاه استفاده کرده و هر کار اشغالگران اقدامات تحریک آمیز در قدس انجام دهند، حماس موشک های خود را به شهرک نشینان غزه پرتاب می کند.

یونی بن مناخیم افسر سابق سازمان جاسوسی نظامی در مقاله ای نوشت: اسرائیل زخم هایش را لیس می زند، امّا حماس پیروزی اش را جشن می گیرد و این پیروزی را از راهبردی که معادله جدید "غزه – قدس" در مقابله با اسرائیل از زمان نبرد سیف القدس به وجود آورده، به دست آورده است.

مناخیم اشاره کرد: حوادث هفته های اخیر برای تقویت این معادله انجام گرفت و بر پایه فرضیه "اشغالگران اسرائیلی تنها زبان زور و نابودی را می فهمند، بوده است.

این افسر اسرائیلی تصریح کرد: اسرائیل از ترس موشک های حماس، راهپیمایی پرچم ها را لغو کرده است و این تسلیم اسرائیل در برابر پرتاب موشک از غزه به سمت شهرک های صهیونیستی اطراف غزه، در چارچوب ترس این رژیم از نبرد دیگر در غزه است.

محافل نظامی اسرائیلی از ورود جنبش حماس به مقابله نظامی با اسرائیل در مرحله آینده از طریق تشدید تدریجی اقدامات در مرز  های جنوبی، ترس و واهمه دارند، خلاصه که حماس معادله بازدارندگی جدیدی علیه اشغالگران ابداع کرده که پیامد های خطرناکی به همراه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha