پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 1012769
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
غرس 646 نهال به تعداد کانون های فرهنگی و هنری مساجد در کهگیلویه و بویراحمد

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کار کانون های فرهنگی و هنری  مساجد جهادی است، گفت:  فعالیت های فرهنگی، آموزشی و دینی در کانون های مساجد با روحیه  جهادی  دنبال می شود.

به گزارش حوزه از یاسوج، امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در مراسم سالروز تاسیس کانونهای فرهنگی و هنری مساجد و همزمانی آن با هفته درخت کاری در مسجد قبای شهر یاسوج ، با اشاره به روز درخت و درختکاری گفت : فرهنگ منابع‌طبیعی و فرهنگ صیانت از جنگل، مراتع و سایر مسائل حوزه منابع‌طبیعی از آنجایی که ریشه در آموزه‌های دینی ما هم دارند باید در دل حوزه فرهنگ بعنوان یک اولویت قرار بگیرد.

وی ضمن گرامی‌داشت روز تاسیس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری به‌ عنوان یک بازوی توانمند فرهنگ و ارشاد اسلامی رسالتشان پرورش و تربیت هنرمندان دینی و انقلابی از بطن مساجد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یاسوج ادامه داد: شاید دلیل اینکه ما خلاءهایی در حوزه فرهنگ و هنر داریم این است که در بحث تعهد دینی و انقلابی هنرمندان خلایی وارد است.

درخشان اظهار کرد: یکی از دلایل تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و رسالت واقعی این کانون‌ها همین است که هنرمندان آینده جامعه قرار است در عرصه‌های فرهنگی و هنری که خدمت‌گزار مردم و نظام باشند، باید از دل مساجد پرورش یابد.

وی با اشاره به اینکه کار کانون های فرهنگی هنری مساجد جهادی است و فعالیت های فرهنگی، آموزشی و دینی در کانون های مساجد به روحیه جهادی دنبال می شود، اظهار کرد:مدیران کانون های مساجد باید با برگزاری برنامه های مختلف به تبیین بیش از پیش فرهنگ دینی و انقلابی بپردازند و جوانان را به سمت و سوی ارزش های دینی و انقلابی هدایت کنند.

درخشان اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور بحث تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به‌عنوان مردمی‌ترین نهاد وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که ان‌شاءالله طی سال آینده برنامه‌های خوب و متعددی برای فعالیت این نهاد داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • موسوی IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    خدمت گزار اینجوری نوشته می‌شه