پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: نقش آفرینی طلاب حوزه‌های علمیه در عرصه ترویج و تشویق آحاد مردم به کاشت درخت، امری حائز اهمیت است، چرا که ورود تبلیغی طلاب در هر زمینه‌ای مؤثر و نتیجه بخش بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام‌والمسلمین محمد تقی سبحانی‌نیا ظهر امروز به همراه جمعی از طلاب مدارس علمیه استان و مسئولین روستای حصار خروان در مراسم آیین درختکاری اظهار داشت: فرهنگ شدن درختکاری و حفاظت از آن، در سلامت محیط زیست و پاکی هوا و تندرستی شهروندان تاثیر بسیاری دارد.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: نگهداری از درخت بسیار مهم‌تر از کاشت آن است، بنابراین در کنار کاشت، لازم است در باقی روزهای سال از آن به خوبی مراقبت نماییم.

وی با بیان اینکه در اسلام نسبت به کاشت درخت سفارش شده و فضیلت بسیاری برای آن برشمرده‌اند، عنوان کرد: در اهمیت درخت و درختکاری در آموزه‌های اسلامی، این طور نقل شده است که درخت مثمر، صدقه جاریه است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی‌نیا با انتقاد از قطع بی‌رویه درختان در جامعه، یادآور شد: آنچه امروزه لازم است که بیش از پیش مورد توجه دست اندرکاران و مسئولین در جامعه قرار گیرد، مسئله قطع درختان است، که محیط زیست را با خطر جدی مواجه کرده و متاسفانه موجب نابودی آن می‌شود.

وی به مشارکت عمومی حوزه‌های علمیه در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ درختکاری اشاره کرد و گفت: حوزه‌های علمیه و طلاب در این زمینه فعالیت تبلیغی گسترده‌ای داشته‌اند و امیدواریم با تفاهم نامه و همکاری بین منابع طبیعی و حوزه‌های علمیه در زمینه ترویج فرهنگ درختکاری، شاهد اتفاقات مثبتی در جامعه باشیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: نقش آفرینی طلاب حوزه‌های علمیه در عرصه ترویج و تشویق آحاد مردم به کاشت درخت، امری حائز اهمیت است چرا که ورود تبلیغی طلاب در هر زمینه‌ای مؤثر و نتیجه بخش بوده است.

وی بادآور شد: طلاب و روحانیون با توجه به اعتباری که در میان اقشار مختلف مردم دارند، می‌توانند در ترویج فرهنگ درختکاری مشارکت مطلوبی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی‌نیا ادامه داد: کاشت درخت فارغ از مثمر و غیرمثمر بودن آن، ارزشمند است، زیرا مردم از تولید هوای پاک، سایه درختان و میوه آنها بهره‌مند خواهند شد و این خدمت بزرگی به جامعه است.

مدیر حوزه علمیه قزوین به سیره عملی ائمه معصومین (ع) در رابطه با کاشت درخت اشاره کرد و اظهار داشت: نه تنها در کلام اهل بیت(ع) بلکه سیره آنها نیز گواه آشکاری بر اهمیت غرس درخت و تولید فضای سبز به ویژه تولید درختان میوه که سال‌های سال مردم از منافع آنها بهره‌مند می‌شوند، می‌باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین با تاکید بر اینکه نیازمند توجه ویژه به ترویج فرهنگ درختکاری در جامعه هستیم، گفت: نه فقط در پایان سال بلکه در تمام فصول لازم است که به موضوع درخت و محیط زیست و البته مراقبت از منابع طبیعی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

طلاب فرهنگ حفظ محیط زیست و درختکاری را در جامعه ترویج دهند

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha