یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
محمد عبادی زاده - امام جمعه بندرعباس

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری به یکی از ارکان اصلی مسجد تبدیل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده، ظهر امروز در نشست کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان هرمزگان که در سالن اجتماعات دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مساجد در تراز انقلاب قرار نگرفته‌اند و هنوز با ایده‌آل فاصله داریم.

وی، با ذکر این نکته که اگر می‌خواهیم کارکردهای مسجد را ببینیم، کافی است که به مسجد کوفه نگاه کنیم، عنوان کرد: مساجد کارکردهای بسیار والایی دارند و ما هنوز نتوانسته‌ایم که تمام ظرفیت‌های مسجد را در راستای اهداف انقلاب قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: یکی از اقدامات ارزشمند در حوزه مسجد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است که خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در حوزه گسترش، هدایت و تربیت نیروی انسانی صورت گرفته است و امروزه در اغلب مساجد هرمزگان کانون‌ها به عنوان یکی از ارکان اصلی مساجد معرفی شده و فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده اظهار کرد: توانمندسازی محلات با محوریت مسجد که توسط سپاه در حال انجام است یکی دیگر از اقدامات مثبت در حال انجام است که این امر ظرفیت های عظیم مساجد را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: برنامه‌های پرورش کانون فکری و نوجوانان متناسب با سطح تحصیلات افراد در مساجد برای معرفی هرچه بهتر امام سجاد (ع) در دستور کار قرار گیرد.

وی، با ذکر این نکته که تنها راه خودسازی ما از مسیر اهل بیت عبور خواهد کرد، عنوان کرد: اگر بخواهیم نسل جوان را بسازیم و تربیت کنیم و استان را در برابر ناهنجاری‌ها و کج‌روی‌ها نجات دهیم باید دست به دامان امام سجاد (ع) ببریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha