جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه رشت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی آمریکا را عامل اصلی جنگ اوکراین دانست و بیان کرد: در جنگ روسیه و اوکراین به این باور رسیدیم که رسانه های غربی دروغگویان محض هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، امروز در خطب‌های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار کرد: ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ بنیاد شهید به فرمان امام رحمه الله علیه تشکیل شد و به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ بزرگداشت شهدا برای آینده کشور حیاتی و ضروری است و در این راستا نظام اسلامی باید به جامعه ایثارگران توجه مادی و معنوی داشته باشد.

امام جمعه رشت با تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت علی اکبر علیه السلام مصادف با دوشنبه هفته آینده و روز جوان، بیان کرد: این روز را به تمام جوانان این مرزو بوم تبریک عرضه می کنم.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، ۲۵ اسفند را مصادف با بمباران شیمیایی حلبچه عراق توسط رژیم بعثی در سال ۱۳۶۶ خواند و تصریح کرد: اروپایی‌های به ظاهر متمدن تسلیحات کشتار جمعی را به صدام دادند.

وی به جهاد تبیین در سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: جهاد عبارت از آن است که انسان کاری انجام دهد که دشمن را از میدان بیرون رانده و ترفند آن را خنثی کند.

رسالت اصلی جهاد تبیین به عهده رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما است

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه جهاد تبیین رسالت اصلی اهالی انقلاب و رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما است، خاطرنشان کرد: دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته تا انقلاب اسلامی را از طریق جنگ نرم از بین ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی به مقایسه انقلاب اسلامی با کشورهای پیشرفته توسط برخی افراد اشاره کرد و یادآور شد: مقایسه انقلاب اسلامی با کشورهای پیشرفته باید در مدت ۴۰ سال گذشته باشد.

وی با اشاره به ایجاد موانع و مشکلات در مقابل انقلاب اسلامی، اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی قدرت‌های سلطه گر تمام هجمه خود را علیه نظام جمهوری اسلامی به کار گرفتند و جنگ ۸ ساله و فتنه ۸۸ از آن جمله است.

امام جمعه رشت، بسیاری گزارش‌های ارائه شده از کشورهای پیشرفته را توسط ضد انقلاب عنوان کرد و افزود: اگر کشورهای دیگر پیشرفتی داشتند اما پیشرفت معنوی نداشتند و غرب و اروپا به لحاظ معنوی در حضیض ذلت قرار دارند.

ایران تنها کشوری است که حقوق زن در عرصه‌های مختلف را رعایت می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که حقوق زن در عرصه‌های مختلف را رعایت می‌کند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با مجاهدت جوانان و مردم خود به قله‌های بلند رسیده است.

آمریکا عامل اصلی جنگ اوکراین است

وی، آمریکا را عامل اصلی جنگ اوکراین دانست و بیان کرد: در جنگ روسیه و اوکراین به این باور رسیدیم که رسانه های غربی دروغگویان محض هستند.

رعایت حقوق فرزند بر پدر و مادر لازم و واجب است

نماینده ولی فقیه در گیلان پیرامون حقوق فرزندان توسط پدر و مادر در راستای سبک زندگی اسلامی، گفت: رعایت حقوق فرزندان بر پدران و مادران لازم و واجب است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه برنامه معنوی در دوران بارداری اثرگذار است، اظهار کرد: تلاوت قرآن اکسیر اعظم است و مادر در دوران حاملگی نباید از تلاوت قرآن غافل باشد.

وی، ایجاد فضای آرام، لطیف و معنوی توسط همسر برای مادر در دوران حاملگی را حائز اهمیت خواند و یادآور شد: پدر و مادر از پرخاشگری نسبت به همدیگر در دوران حاملگی پرهیز کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha