سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مهدی رحیم‌آبادی

حوزه/ امام جمعه موقت بیرجند گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری بارها فرمودند کلید حل مشکلات کشور در توجه به ظرفیت‌های داخل است و امروز مسوولان سه قوه این کلید را پیدا کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع المهدی (عج)، گفت: حل مشکلات کشور نیازمند صبر و بصیرت انقلابی است و مسوولان سه قوه با همدلی و وحدت در حال تلاش و اقدام هستند.

وی با اشاره به موضوع مذاکرات هسته‌ای و اینکه گفته می‌شود این مذاکرات به آخر رسیده است، گفت: مسئولان و مردم تحت تأثیر حرکت‌های رسانه‌ای قرار نمی‌گیرند و از خطوط قرمز خود که رفع عملی تحریم‌ها است، کوتاه نمی‌آیند.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به اینکه بحران اوکراین به عنوان یک پدیده جدید و نمایشگاه زیبا از حیث بصیرت‌افزایی است، اضافه کرد: دوگانگی غرب را در جریان این جنگ دیدیم که به‌صورت منافقانه با رسانه‌های خود مردم دنیا را گول زدند و امروز واژه وامظلوما سر می‌دهند.

وی گفت: هیچ کسی از آدم‌کشی خوشحال نیست اما شما (غرب) در این هشت سال که مردم یمن زیر چکمه‌های نحس آل سعود و غیر آل سعود له می‌شدند، کجا بودید البته خودتان پشت صحنه این له شدن هستید.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی افزود: خیلی جای درد دارد که برخی افراد هنوز به جریان غرب نگاه مثبت دارند و باید غرب را بشناسیم که با همه ابزار خود دنیا را گول می‌زند.

وی بیان کرد: دولتمردان دنیا باید از بحران اوکراین درس بگیرند زیرا قرار بود در این جنگ آمریکا و جریان غرب پشت اوکراین باشند اما امروز همه آنان کنار کشیده‌اند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: مقام معظم رهبری فرمودند اگر هوشیاری‌ها در این سال‌ها نبود، عده‌ای از مسئولان غرب‌زده ما هم می‌خواستند ملت ایران را درگیر همین مساله کنند و این افراد عقیده داشتند که مشکلات ما تنها با تعامل با کدخدای جهان حل می‌شود.

وی افزود: امروز موضع قطعی نظام جمهوری اسلامی ایران این است که از اصل حق حاکمیت کشورها دفاع می‌کند و از هیچ جنگی هم استقبال نمی‌کند.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی اظهار کرد: دشمنان با سوء‌استفاده از جریانات مرموز داخلی و رسانه‌ای به مردم ما این گونه القا می‌کنند که شما نمی‌توانید مشکلات خودتان را حل کنید البته باید صبر کنیم که ابتدا چاله‌ها و سیاه‌چاله‌هایی که توسط جریان نفاق و نفوذ در کشور ایجاد شده، پر شود.

وی به پرتاب ماهواره نور توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم اشاره کرد و گفت: این اقدام گام بلندی در فضایی شدن ایران به عنوان اولین کشور اسلامی است.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به ۲۲ اسفند که روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است بیان کرد: شهدا درس‌های نماز جمعه را خوب با جان و دل شناختند و پاس کردند؛ شهدا زنده‌اند و به گفته مقام معظم رهبری هدایتگری ارواح شهدا بعد از شهادت بسیار بالاست.

وی افزود: در همه وصیت‌نامه‌های شهدا تأکید شده که ولی زمان را بشناسیم و همیشه پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به سعادت برسیم.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی گفت: جریان نفاق باعث شد که بسیاری از محرومان عالم از گفتمان و پیاده‌سازی مبانی انقلاب ما محروم بمانند و همین جریان غرب‌زده، شورای عالی فضای مجازی را سال‌ها تعطیل کردند که از این موضوع آسیب‌های زیادی دیدیم.

وی، بزرگترین دشمن برای مومنان را جریان کفر، شرک و نفاق دانست و اظهار داشت: از همه اینها خطرناکتر جریان نفاق است و نفاق انتحاری و نفاق سیاسی، فرهنگی و اجتماعی داریم که نفاق انتحاری خطرناک نیست و شهیدپرور است.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: نفاق خطرناکتر که پیامبر گرامی اسلام (ص) هم نگران بود این نوع نفاق مردم را از امت و امامت جدا کند؛ نفاق سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است که باید نسبت به این جریان هوشیار باشیم.

وی گفت: مهمترین مشکل در تشکیل حکومت اسلامی، ضعف در حرکت حکومت اسلامی یا فروپاشی حکومت اسلامی وجود دشمنان است؛ دشمنان با هدفگذاری به دنبال این هستند که با ابزار مختلف و اقدامات شیطانی، دل مردم نسبت به ارکان و کارآمدی نظام اسلامی خالی شود.

رحیم آبادی افزود: تشکیل حکومت اسلامی بالاترین، نورانی‌ترین و منحصرترین نسخه شفابخش است که با وجود آن بهره‌مندی ما از مواهب مادی و معنوی الهی به اوج خود خواهد رسید و مزین به نعمت تام و تمام الهی می‌شویم.

وی بیان کرد: باید طرح‌ نو برای حکومت جهانی امام عصر (عج) دراندازیم که امروز به برکت انقلاب اسلامی این شرایط فراهم شده و براساس بیانیه گام دوم انقلاب در این زمینه مسئولیت ما سنگین است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha