جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله نورمفیدی

حوزه/ امام جمعه گرگان گفت: مدیران ارشد استانی و عوامل اجرایی باید برای رشد و توسعه این استان پیگیر مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به این استان باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته گرگان اظهار داشت: برای اجرایی شدن آن مصوبات نیاز است همه دست به دست هم دهند و از حرفهای حاشیه‌ای پرهیز کنند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: با پشت میز نشستن و حرف زدن‌های بی‌خودی کاری پیش نمی‌رود، مسئولان باید برای اجرایی شدن مصوبات سفر وارد میدان شوند.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به برخی مصوبات سفر دولت به گلستان، تصریح کرد: بدون شک این سفر، سفر خوب و پر آثار و برکات برای استان بوده و در دیداری که در حاشیه اجلاس خبرگان با رئیس جمهور داشتم بر عملی شدن مصوبات و وعده‌ها و بیان آن به مردم تاکید کردم.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: بسیاری از این مصوبات می‌تواند استان را متحول کند که نمونه آن توسعه آشوراده و اجرای طرح گردشگری با رعایت مساله محیط زیست و منابع طبیعی در آن جزیره است.

آیت الله نورمفیدی افزود: مصوبه دیگر مربوط به احیای خلیج گرگان بوده که امروزه در شرایط بسیار خطرناکی قرار دارد و هفت هزار هکتار آن خشک شده و این خشکی آن به کشاورزی و زندگی مردم با وجود ریزگردهایی که از آن ناشی می‌شود تاثیر بسیار بدی خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در گلستان به اجرای مصوبه کریدور شمال جنوب اشاره کرد و گفت: این راه ارتباطی می‌توانند کشورهای همسایه شمال ایران را به کشورهای همسایه جنوبی وصل کند و این ترانزیت نیز آثار و برکات بسیاری برای گلستان در پی دارد.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: مشخص شدن وضعیت پتروشیمی گلستان با وجود ۹۰ هزار سهامدار یکی دیگر از مصوبات خوبه این سفر و سفر رییس قوه قضاییه به استان بوده که در حال رایزنی با سرمایه‌گذار مطمئن هستند.

خطیب جمعه گرگان ادامه داد: از مصوبات خوب دیگر سفر هفته گذشته رئیس جمهور به استان تصویب اعتبار خوب از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای زهکشی زمین‌ها و اراضی کشاورزی استان بود که تحول بسیار بزرگی در رونق کشاورزی استان به همراه خواهد داشت.

آیت الله نورمفیدی در ادامه خطبه‌های امروز با اشاره به به فضا پرتاب شدن ماهواره ای نور ۲ از سوی سازمان هوافضای سپاه پاسداران گفت: این ماهواره در واقع می‌تواند اطلاعات نظامی را جمع‌آوری کرده و در همان لحظه به دست متولیان برسانند. البته این کاربرد به معنای جنگ نیست، بلکه می‌تواند در مقابل هر کشوری که بخواهد علیه ایران جنگ را بیاندازد باز دارد و آماده باش از سوی مسوولان را نشان دهد و این در واقع یک نوع امنیت کلی برای کشور ایجاد می‌کند و توسعه و پیشرفت بدون امنیت مقدور نیست.

نماینده ولی فقیه در گلستان تاکید کرد: ایران اولین کشور اسلامی است که به این قدرت دست یافته و این ماهواره را به فضا پرتاب کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha