یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بهجت پور

حوزه/ طلاب و روحانیون باید شتاب‌دهنده گام دوم انقلاب بوده، برنامه این شتاب را از متن دین استخراج نموده، یاری‌گر رهبر معظم انقلاب و سرعت بخش جامعه در رسیدن به تمدن نوین اسلامی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران در کنگره بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، نمایان ساختن عظمت های راه طی شده را مانع تحریف مسیر دانست و اظهار داشت: با ترسیم گام دوم انقلاب و اتفاقات پیش روی آن، قله های نورانی فتح شده و عزم ها و انگیزه ها برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی فراهم خواهد شد.

وی با بیان این که همگان وظیفه داریم تا ضمن شناخت نقش خود در مسیر تمدن‌سازی اسلامی، این مسیر را با قوت ادامه دهیم افزود: انقلابی گری امروز حوزه های علمیه در این است که بیانیه گام دوم را به عنوان سند بالادستی قرار داده و مرّ منویات مقام معظم رهبری را در برنامه ریزی ها و وظایف در دستور کار قرار دهند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: برای رسیدن به دروازه شکوهمند تمدن نوین اسلامی، لازم است با اهتمام به توصیه های هفتگانه رهبر معظم انقلاب، در حرکت کلی انقلاب شتاب ایجاد کنیم.

وی با بیان این که اگر حوزه نسبت به این مهم بی توجه باشد ضمن آسیب رساندن به خود، در انجام رسالتش نیز کوتاهی نموده است، ابراز کرد: حوزه در مسئله گام دوم افزون بر این که باید جایگاه خود را در تحقق توصیه های هفتگانه رهبر معظم انقلاب پیدا کند، لازم است، معنویت و گشودن نگاه ها به سمت پیوند مردم با عالم معنا را نیز مورد توجه قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، توسعه نگاه و تأثیرگذاری آن بر زندگی مردم را از رسالت های حوزه های علمیه دانست و گفت: ترسیم اخلاق شکوهمند که بتواند مردم را در عرصه های مختلف فردی و اجتماعی مستقیم و پایدار و امیدوار نگه داشته و انگیزه های دینی را چون خون به شریان انقلاب اسلامی تزریق نماید، رسالت ما حوزویان است.

وی مسئله سبک زندگی و نجات مردم از گرفتاری در زندگی های غیراسلامی را از وظایف حوزه های علمیه دانست و ابراز داشت: تلاش برای عدالت اجتماعی و مراقبت بر انحراف جامعه در بخش های مختلف عدالت محوری از رسالت های خاص حوزه های علمیه است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به این که در میان موضوعات با عظمت جهاد تبیین، بحث روشمندسازی و تبیین روشمند تحقق گام دوم امر بسیار مهمی است، افزود: امیدواری و تکیه بر جوانان و بکارگیری روش ها و تکنیک‌های نوین اسلامی از موضوعاتی است که باید در جهاد تبیین به آن پرداخت.

وی با تأکید بر این که بسیاری از دلسوزان در تلاش برای حل مسائل نظام اسلامی، دستشان از راهکارهای شتاب‌آفرین و مؤثر خالی است، ادامه داد: نیاز است تا تحقیق ها و پژوهش های علمای دین و اندیشوران حوزه به کشف روش ها سوق یابد؛ حوزه باید به مدد گزاره‌های دینی، روش را استخراج نموده، دائما بحث های مربوط به صیانت را در فضای فرهنگی و اجتماعی مهیا کند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، تمرکز بر تقویت مردم از طریق ایمان و تقوا را مهم ترین پایه جهاد تبیین دانست و تصریح کرد: تقویت بنیه های اعتقادی و بنیه های رفتار دینی مردم توسط انبیای الهی به ویژه رسول الله(ص) و قدرت دادن و قوت بخشیدن به مردم، فضا را برای مقابله با جریان انحراف فراهم کرد.

وی به برخی از مصادیق و راهبردهای رسول الله(ص) برای آزادسازی معنوی و اخلاقی آحاد جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: گام دوم انقلاب اسلامی بر جامعه سازی و استقرار حاکمیت دینی تمرکز داشته، این مهم را باید ناظر به قرآن کریم به ویژه سوره های نازل شده در مدینه بازخوانی کنیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران، مسئله انسجام اجتماعی، انسجام میان رهبر و مردم، تبعیت درست ازمعظم له، مسئله دنیاگرایی و مسائل دیگر را از جمله تأکیدات قرآنی برشمرد و اظهار داشت: حرکت به سمت تحقق جامعه دینی و استقرار حکومت اسلامی نیازمند رفع آسیب ها و حفظ انسجام ها است.

وی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: طلاب و روحانیون باید شتاب‌دهنده گام دوم انقلاب بوده، برنامه این شتاب را از متن دین استخراج نموده، یاری گر رهبر معظم انقلاب و سرعت بخش جامعه در رسیدن به تمدن نوین اسلامی باشند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور ارائه بیش از نیمی از مقالات کنگره بین المللی بیانیه گام دوم انقلاب از منظر قرآن و حدیث توسط بانوان را امری مبارک و نشان دهنده اهتمام روز افزون خواهران نسبت به موضوعات جامعه اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha