سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
شعیب صالحی

حوزه/ امام جمعه بندرخمیر با اشاره به اهمیت نقش جوانان در جامعه، گفت: جوانان باید خود را علمدار نبرد در عرصه جهاد تبیین بدانند و در قبال آن احساس مسئولیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بندرعباس، حجت الاسلام شعیب صالحی در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجد جامع بندرخمیر برگزار شد، با ذکر این نکته که در قرآن به حیات طیبه اشاره شده است، اظهار کرد: حیات طیبه، یعنی زندگی پاکیزه و دل پسند که اسلام آن را برای بشر معنا کرده است.

وی به تشریح راه دستیابی به حیات طیبه با اشاره به آیات قرآن پرداخت و گفت: اگر امروزه مسیحی، یهودی و یا هر غیر مسلمان دیگری از مسلمانان بپرسد که به دنبال چه نوع زندگی هستید؟ پاسخ باید کسب حیات طیبه باشد .

امام جمعه شهرستان بندر خمیر گفت: خداوند در آیه ٩٧ سوره نحل راه رسیدن به سعادت در فعالیت و زندگی را در مدل زیست بشر بر مدار ایمان و عمل صالح به مؤمنین معرفی کرده است.

حجت الاسلام صالحی، با اشاره به اهمیت پاسداشت یاد و نام شهدا، خاطر نشان کرد: شهید جلال افشار، نمونه بارز کسی است که زیر چتر پذیرش ولایت امام عصر(عج) باب معرفت به روی او باز شده بود، تا آنجا که مرحوم آیت الله بهاءالدینی در وصف او این طور تصریح کرد که "این شهید عزیز سرباز تمام عیار امام زمان(عج) بود و از مزار او به دلیل همین رفاقت نور خاصی به سوی آسمان ساعد است".

وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین، بیان کرد: مسئله مهم جهاد تبیین از جانب مقام معظم رهبری به عنوان جهاد عظیم روزگار ما مطرح شده و دارای قید فوریت و ضرورت می‌باشد.

امام جمعه بندرخمیر تصریح کرد: در صورت مجاهدت عموم اقشار در این عرصه، ثمرات مهمی از جمله ایجاد گفتمانی اسلامی با هدف ایجاد تمدن نوین اسلامی در جامعه شکل خواهد گرفت که این امر نیازمند مقابله همه‌جانبه با تهدیدات دشمن است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خمیر، با اشاره به این نکته که باید وارد فاز تهاجمی علیه دشمن شویم، ادامه داد : قطعا در این برهه حساس از انقلاب نیازمند تشکیل شبکه‌ای هستیم که با شناسایی مختصات و مجرای عملی، به موقع فعال شود.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به اهمیت نقش جوانان در جامعه، عنوان کرد: جوانان باید خود را علمدار این نبرد بدانند و در قبال آن احساس مسئولیت کنند.

وی خاطر نشان کرد: به طور کل آحاد مردم و مسئولان در این جبهه دارای وظایفی هستند، چرا که جهاد تبیین همیشه و در همه جا دارای ضرورت است.

امام جمعه بندرخمیر اضافه کرد: دشمن در حال تدارک برای ایجاد فتنه، تحریف و وارونه نمایی حقایق، باورها، عقاید، اعتمادها و امیدهای ملت است، که امیدواریم با بصیرت مردم ایران اسلامی و حضور در جهاد تبیین همانند گذشته شاهد شکست دشمن باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha