دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام قنبری - جامعه المصطفی

حوزه/ معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعةالمصطفی در مراسم دانش‌آموختگی طلاب مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی، تبیین معارف الهی و نشر گفتمان انقلاب اسلامی را از رسالت‌های اصلی دانش‌آموختگان المصطفی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین قنبری، در سخنان خود، ضمن تبریک دانش‌آموختگی طلاب مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی به طلاب، استادان و مسئولان این مجتمع، ابراز داشت: برای زیست عالمانه، گام هایی لازم است که نخستین آن، حرکت از حیرت و ناخودآگاهی، به سمت شناخت و آگهی الهی است. تصمیمی که شما برای حرکت در مسیر طلبگی گرفتید، گام نخست است که در جای خود شایان تقدیر و مهم است و باید خدا را برای این تصمیم تاریخی شاکر باشید.

وی گام دوم را هجرت از نقاط مختلف جهان به دارالعلم قم برای کسب علم و فضیلت برشمرد و افزود: طبیعتاً این هجرت سختی‌هایی به همراه دارد که شما همه آنها را به دلیل تصمیم بزرگتان، به جان خریدید. گام بعدی نیز کسب علم و معرفت بود که خوشبختانه امروز این فضیلت برای شما محقق شده است.

معاون ارتباطات و بین الملل المصطفی فراگیری سواد مهارت افزایی را مسئله ای جدی خواند و یادآور شد: عنصر بسیار مهمی که نباید از آن غافل شد، مهارت افزایی است؛ اگر از مهارت کافی برای نشر علمی که آن را فراگرفته اید، بهره مند نباشید، در ادامه مسیر علمی خود نمی توانید به توفیق چندانی دست یابید.

وی در تبیین گام بعدی در انتظار دانش آموختگان جامعه المصطفی اظهار داشت: رجعت از دارالعلم قم به کشورهای خودتان و آغاز فعالیت های علمی و فرهنگی، گام بعدی است که حتماً باید در این زمینه فکر و برنامه ریزی نمایید. هدف ما در علم آموزی، آموختن علم و سپس نشر آن است. البته در این کار ممکن است با دشواری های فراوانی روبه رو باشید، ولی همانگونه که پیامبران الهی هرگز در انجام رسالت خود ناامید نشدند، شما نیز باید تا حد امکان با استفاده از ابزارهای موجود، به وظیفه خود عمل نمایید.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری فضای مجازی را یکی از بسترهای مهم امروز برای فعالیت های فرهنگی دانست و گفت: تبیین معارف الهی و نشر گفتمان انقلاب اسلامی، از رسالت های مهم دانش آموختگان جامعةالمصطفی است و باید در انجام این رسالت بکوشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha