چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
کد خبر: 1013524
۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۰
امام زمان

حوزه/ انسان امروز که خود را در تار و پود عنکبوت مدرنیته گرفتار می یابد، خسته از دست و پا زدن های فراوان برای رهایی، سخت دچار تنیدگی شده و فشارهای روحی او را از زندگی نومید نموده و نومیدی از رهایی،‌ او را به سپری ساختن باقیمانده عمر در این دام هراسناک مُجاب ساخته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام علیرضا مکتب دار از فضلای سطح چهار حوزه در یادداشتی به مناسبت نیمه شعبان آورده است:

از عشق،‌ امید می زاید و انتظار رهاورد امید است و وصال دستاورد انتظار. انسان، بدون عشق و عشق، بدون امید و امیدواری، تهی از انتظار، واژگانی بس بی معنا هستند. عاشق به امید دیدار معشوق، رنج چشم به راهی را بر خود هموار می کند و این انتظار به زندگی او معنا، مفهوم و حرارت می بخشد. عشق با جان و دل ارتباط می یابد و امید چون پرتوی فضای جان را روشنی می بخشد و انتظار همچون نیرویی که از منبع امید تغذیه می کند، انسان چشم به راه و منتظر را استوار و پابرجا نگاه می دارد و برای پویایی و نه ایستایی،‌ نیرو و توان می بخشد.

اما انسان امروز که خود را در تار و پود عنکبوت مدرنیته گرفتار می یابد، خسته از دست و پا زدن های فراوان برای رهایی، سخت دچار تنیدگی شده و فشارهای روحی او را از زندگی نومید نموده و نومیدی از رهایی،‌ او را به سپری ساختن باقیمانده عمر در این دام هراسناک مُجاب ساخته است. او اگر چشم به راه چیزی هم باشد، چشم به راه مرگ و نیستی است تا او را از این رنج جانکاه برهاند.

اما انسانِ رها از این تار و پود، آینده ای روشن را انتظار می کشد. امید و عشق به زندگی او حرارت می بخشد. این حرارت،‌ تمام وجودش را به جنب و جوش وا می دارد. زندگی برای او آکنده از معنا است.

او با یاری جستن از باوری خدشه ناپذیر، برای دستیابی به اهداف متعالی و انسانی خویش بی وقفه می کوشد. او آینده ای روشن را انتظار می کشد که در آن تار و پود جهل و خرافه ها از هم گسسته و زنجیرهای فقر و ستم در هم شکسته و انسان بر تخت کرامت نشسته است.

او به امید آزادی از ستم بیدادگران و دستیابی به عدالت دادگران، روزگار خود را سپری می کند و از هیچ گونه کوششی برای شتاب بخشیدن به تحقق این امید و انتظار فروگذار نمی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha