یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمدباقر محمدی لائینی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران گفت: شهدا برای حفظ استقلال و عزت این جامعه رفتند و جانشان را فدا کردند باید دین خودمان را به آنان ادا کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر محمدی لائینی، در مراسم تجلیل ۱۴۰ تن از فرزندان شاهد، خانواده‌های شهدا و کارکنان بنیاد و متوفی و بازنشستگان در مازندران، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سال نو و تقدیر از زحمات مسئولان در نهاد مقدس بنیاد، گفت: خرسندیم که با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شاهد اقدامات خوبی هستیم و با روحیه تواضع برای جامعه هدف و تحت پوشش خود تلاش می‌کنند که بسیار قابل تقدیر است.

وی افزود: مجاهدان، ایثارگران، شهیدان و جانبازان کسانی هستند که برای دفاع از عزت، شرف، ناموس، دین و مملکت رفتند تا اینکه ما امروز در این شرایط آرام به‌سر برده و استقلال و آزادگی داریم، لذا این بزرگواران بر همه ما حق دارند و همه باید حق‌شناس باشیم که نشانه معرفت، فرهنگ بالا، ادب و تربیت است‌ و مجاهدان فیض عظیم جهاد در خدا را کسب کردند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی لائینی با اشاره به برنامه رئیس‌جمهور در دیدار با خانواده‌های شهدا که در روز جمعه گذشته برگزار شد، تاکید کرد: رئیس جمهور پای صحبت‌های خانواده‌های شهدا نشستند، در هر حال وظیفه همه مسئولان است که به این جامعه خدمت کرده و قدرشناس و حق‌شناس باشیم. مطالبه جامعه ایثارگران این است که باید جامعه و دولت و نهاد امتیازهای خاصی را به اینها بدهند، مشکلاتشان تا حد ممکن برطرف و عزتشان حفظ شود، شهدا برای حفظ استقلال و عزت این جامعه رفتند و جانشان را فدا کردند باید دین خودمان را به آنان ادا کنیم.

امام‌جمعه ساری گفت: اگر امتیازی برای ایثارگران در بخش ورود به دانشگاه‌ها، ادارات و نهادها برای استخدام و مسائل دیگر باشد هیچ منتی بر آن‌ها نیست بلکه یک وظیفه و قدرشناسی است، در مقابل جامعه هم از این خانواده‌ها انتظار دارند که فرزندان شهدا و جانبازان هر کجا که هستند برخوردشان با ارباب رجوع متفاوت باشد و در خور شأن مردم باشد، به خصوص آنجایی که مراجعه کنندگان از جنس خودشان هستند باید تکریم‌شان بسیار بیشتر از بقیه باشد. انتظار دیگر این است که مراعات مسائل ارزشی و اخلاقی، اعم از حجاب و عفاف توسط کارمندانی که از خانواده‌های شهدا هستند بیشتر بوده و نمونه باشد این دو انتظار به‌حق است جامعه انتظار دارد ایثارگران تکریم ارباب رجوع و کارگشایی را مدنظر خود قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی لائینی با بیان اینکه خانواده‌های ایثارگران توقع دارند که فرزندان آنان دیگر بیکار نبوده و مشکلی جز غم فراق شهیدشان نداشته باشند، گفت: البته هر دستگاه و نهادی محدودیت‌هایی دارد، گاهی قانون و گاهی اعتبار اجازه نمی‌دهد، متاسفانه برخی‌ها چون سواستفاده می‌کنند دولت مجبور است مقرراتی را وضع کند که آن عده‌ای که باید خدمات را به‌خوبی دریافت نمی‌کنند، در هر صورت کارکنان بنیاد حدالامکان باید در راستای رفع مشکلات جامعه تلاش کرده و دلسوزی داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 0
    یکی از افتخارات من همراهی با بعضی شهدای دفاع مقدس است آنان که من دیدم هدفشان دفاع از اسلام و کشور بود جان فدا کردند که مردم از ظلم و ستم آزاد شوند اما ............