جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: رهبر معظم انقلاب بزرگ ترین پرچم دار اقامه نماز است و اقامه نماز در حقیقت حمایت از مظلومان است و پیامبر (ص) فرمود اگر کسی از مسلمان و غیر مسلمان مظلوم حمایت نکند و دست او را نگیرد، مسلمان محسوب نمی شود و ما نمی توانیم بگوییم اقامه کننده نماز هستیم اما کاری با مظلومان نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، شب گذشته در دیدار با مدیران شورای منطقه شمال غرب ستاد اقامه نماز کشور اظهار کرد: نماز از منظر ادبیات قرآن، خواندنی نیست بلکه اقامه کردنی است چرا که ستون دین محسوب می شود و سرپا بودن ستون با اقامه کردن تحقق می یابد، بنابراین همه مسائل دین بر گرده نماز قرار می گیرند و نماز باعث قوام و ماندگاری و هوشمند شدن همه ارکان دین می شود.

وی با بیان اینکه در روایات آمده است که نماز هم ستون دارد و ستون آن ولایت است، تصریح کرد: امام باقر (ع) فرمود اسلام بر پنج اصل استوار و بنا شده که نماز، زکات، روزه، حج و ولایت است و ولایت رکن اول ذکر شده است. بنابراین حضرت هر یک از اصول را به صورت جداگانه توضیح دادند که نشان دهنده اهمیت آنهاست و سپس فرمودند اگر کسی همه شب هایش را به نماز، همه روزهایش را به روزه، همه ساله حج و همه مالش را در راه خدا ببخشد اما نداند امام و ولی او کیست، ذره ای ثواب نزد خدا نخواهد داشت و اصلاً اهل ایمان به حساب نمی آید و این مهم نشان دهنده اصل ولایت است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: ما در حوزه دین وارد قرائت و یا صوت قرآن می شویم و آنقدر روی آن وقت و سرمایه می گذاریم که فراموش می کنیم قرآن ابعاد دیگری هم دارد، قرآن به ما نشان می دهد که همه جهات دین را با هم ببینیم و آن را تفکیک نکنیم.

وی عنوان کرد: اقامه کننده نماز همه بخش های دین از جمله عدالت و سایر بخش ها را باید با هم ببیند تا مشخص باشد اگر جایی بی عدالتی می شود، ظلمی صورت می گیرد، زمین خواری و فسادی روی می دهد، اولین کسی که فریاد می زند، اقامه کننده نماز باشد و در آن زمان است که نماز جای خود را پیدا می کند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: دین درهای متعددی برای ورود دارد که یکی از آنها باب کرامت انسانی است و اگر مردم ببینند و درک کنند که به کرامت آنها احترام می گذاریم موجب می شود که اهمیت آنها به دین بیشتر شود.

امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه یکی از باب هایی که موجب ورود مردم به دین می شود، عدالت است، گفت: باب عدالت یکی از پر ترافیک ترین باب های ورود به اسلام است. اقامه کنندگان نماز لازم است برجسته ترین اقامه کنندگان عدالت باشند.

وی افزود: اگر بتوانیم پرچم عدالت خواهی را همراه با اقامه نماز برپا کنیم، موثر عمل کرده ایم و عدالتمان پا می گیرد، اما اگر اینها را تفکیک کنیم، همه چیز از بین می رود و هم عدالت از بین می رود و هم نماز آن طور که باید مورد توجه قرار نمی گیرد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بزرگ ترین پرچم دار اقامه نماز است و اقامه نماز در حقیقت حمایت از مظلومان است و پیامبر (ص) فرمود اگر کسی از مسلمان و غیر مسلمان مظلوم حمایت نکند و دست او را نگیرد، مسلمان محسوب نمی شود و ما نمی توانیم بگوییم اقامه کننده نماز هستیم اما کاری با مظلومان نداریم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین در پایان از خدمات حجت الاسلام والمسلمین سید قریش موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین قدردانی کرد.

نمی توانیم بگوییم اقامه کننده نماز هستیم اما کاری با مظلومان نداریم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha