دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
چایپاره

حوزه/ حجت الاسلام جمشیدی با تاکید بر لزوم اهتمام روحانیون به برگزاری مراسمات نیمه شعبان گفت: روایات متعددی از ائمه معصومین در مورد اهمیت نیمه شعبان و احیای شب آن وارد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام رسول جمشیدی، روز دوشنبه در جلسه شورای روحانیت چایپاره که با حضور اعضای این شورا در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک و تهنیت اعیاد شعبانیه،گفت: توجه ویژه به برپایی مراسم‌های نیمه شعبان توسط علما ورحانیون لازم و ضروری است.

وی در ادامه به روایات وارد شده در مورد نیمه نیمه شعبان اشاره کرد و افزود: روایات متعددی از حضرات معصومین (ع) در خصوص نیمه شعبان مخصوصا شب‌زنده‌داری و عبادت در آن شب وارد شده است که از جمله آن‌ها روایتی است که می‌فرماید: جبرئیل در این شب پیامبر (ص) را از خواب بیدار کرد و به برپایی نماز، قرائت قرآن، دعا و استغفار سفارش نمود.

امام جمعه چایپاره تصریح کرد: در روایتی دیگر، یکی از همسران پیامبر از عبادت خاص و سجده‎های طولانی و متعدد حضرت در شب نیمه شعبان خبر داده است و در احادیثی از امام علی(ع) و امام صادق(ع) نیز بر عبادت و انجام اعمال خاص شب نیمه شعبان تأکید شده است.

وی در پایان گفت: دسته‎ای دیگر از روایات، حاکی از اهمیت این شب به سبب تولد امام مهدی(عج)، آخرین حجت خدا بر مردم است.

امام جمعه چایپاره همچنین به همراه اعضای ستاد نماز جمعه با حضور در بنیاد شهید این شهرستان ضمن تبریک سالروز تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به دستور امام راحل (ره)، گفت: خدمت به خانواده های محترم شهدا و ایثارگران تکلیفی است بر همه ما لازم است و امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بدان تاکید دارند.

وی افزود: گرامیداشت یاد شهدا به عنوان الگوهای معرفت، رشادت و سعادت کمترین رسالت ما در برابر آن اسوه‌های ایثار و مجاهدت است و به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بزرگداشت شهدا برای آینده این کشور حیاتی و ضروری است و لذا بر این اساس سرلوحه قرار دادن آرمان‌ها، سلوک و منش شهدای معزز برای پیدا کردن راه سعادت و یافتن توفیق مصاحبت لازم و ضروری است.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha