پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
علامہ سبطین سبزواری

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سبطین سبزواری گفت: هر جای دنیا چه در هند چه در افغانستان مشکلی وجود داشته باشد یا مذاکره دولت با طالبان شکست بخورد، قربانیان تروریسم مساجد، حسینیه ها و شیعیان هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید سبطین حیدر سبزواری نائب رئیس شورای علمای شیعه پاکستان ضمن محکومیت ترور سلمان حیدر دبیر کل سازمان حمایت از عزاداری در کراچی با ابراز تاسف گفت: متاسفانه تنها شیعیان قربانی تروریسم در پاکستان هستند. هر جای دنیا چه در هند چه در افغانستان مشکلی وجود داشته باشد یا مذاکره دولت پاکستان با طالبان شکست بخورد، قربانیانِ تروریسم مساجد، حسینیه ها و شیعیان هستند.

وی تاکید کرد: ما از دولت ناامید شده ایم و دیگر توقع خیری از حاکمان و نهادها دولتی نداریم. بلکه معتقدم مسئولیت تروریسم شیعیان در پاکستان، حاکمان و نهادهای دولتی بی کفایت هستند. همچنین از شیعیان می خواهم که‌ در زمان کنونی به منظور حفظ و امنیت خود باید برای ایجاد یک سیستم محافظتی، خودجوشانه اقدام کنند.

وی اظهار داشت: نخست وزیر در حالی که برای نجات دولت خود به کراچی و لاهور سفر کرده بود، به خانواده شهدای هزاره در کویته تسلیت نگفت. از زمانی که از سوی مخالفان دولت صحبت رای عدم اعتماد به میان گذاشته، نخست وزیر و همراهان همه جا می روند اما فرصتی برای ابراز همبستگی با شهدا ندارند. حاکمان و نهادهای امنیتی، بی احساس شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha