شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
همدان

حوزه / قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر اینکه برای دفاع از شیعه، هیچ راهی جز تقویت حوزه و جذب جوانان مستعد و نخبه به حوزه نداریم، گفت: تمام تلاش دشمن بر این است که نه اسلام، بلکه شیعه را از بین ببرد و لذا شاهد هستیم که برخی از کشورهای منطقه با اسرائیل و آمریکا برای تحقق این موضوع متحد شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور ظهر امروز در مراسم تمدید حکم مدیریت و معرفی قائم مقام حوزه علمیه استان همدان، با بیان اینکه مدیر حوزه، یعنی خادم طلاب و اساتید، اظهار داشت: چه در سطح کلان و چه در سطح خرد، مدیر مدرسه شخصیت خود ساخته‌ای است که ضمن دلسوزی برای تربیت طلاب، پدری مهربان، مربی دلسوز و دانشمندی تاثیر گذار است.

وی با تاکید بر اینکه اگر این صفات جمع نشود، اعتماد بین طلاب و مدیر نیز شکل نمی‌گیرد، گفت: تربیت در جایی محقق می‌شود که اعتماد بین مربی و متربی شکل گرفته باشد و لذا تا وقتی که استاد و یا معلم این شرایط را نداشته باشد، اعتماد شکل نخواهد گرفت و در نهایت تربیت نیز به وجود نخواهد آمد.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه، درخواست آیت الله موسوی اصفهانی مبنی بر کناره گیری از مدیریت حوزه استان همدان، دو بار در صحن شورای عالی حوزه مطرح شد، خاطر نشان کرد: همه اعضا بر حضور شخصیت علمی و معنوی آیت‌الله موسوی اصفهانی تاکید داشتند و لذا مقرر شد تا استان از حضور ایشان بهره‌مند باشد و در کنار آیت الله موسوی، حجت الاسلام بطحائیان به عنوان قائم مقام معرفی شود.

وی با بیان اینکه در هیچ استانی پست قائم مقامی وجود ندارد، یادآور شد: معرفی این پست در استان همدان به علت احترامی است که اعضای شورای عالی حوزه برای آیت‌الله موسوی اصفهانی قائل بودند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی افزود: به علت معرفی این پست جدید، عنوان حکم، به صورت مستقیم از طرف مدیر حوزه‌های علمیه کشور با شرح وظایف ویژه به حجت الاسلام بطحائیان ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به شخصیت علمی و اخلاقی حجت الاسلام بطحائیان، اظهار داشت: قائم مقام حوزه استان همدان لازم است تا با سرکشی به مدارس، آن‌هم سرکشی پدرانه و دلسوزانه، مشکلات و مسائل را احصا و جمع آوری کند و با بیان آن در جلسه شورای حوزه استان، در صدد برطرف سازی آن باشد.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر اینکه متدینین همدان لازم است تا با تمام وجود به حوزه‌های علمیه توجه کنند، گفت: مدیر در حوزه با معنای عام کمی متفاوت است، چرا که از نگاه حوزوی مدیر کسی است که در کنار تخصص و جایگاه سازمانی، به عنوان یک مربی در خدمت طلاب است.

وی با بیان اینکه مدیران موفق در حوزه‌های علمیه، استاد موفق را جذب می‌کنند، مطرح کرد: حضور مدیر و استاد موفق در کنار یکدیگر تربیت درست و صحیح طلاب را به وجود می‌آورد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی همچنین با محکوم کردن جنایات اخیر رژیم آل سعود، خاطر نشان کرد: تمام تلاش دشمن بر این است که نه اسلام، بلکه شیعه را از بین ببرد و لذا شاهد هستیم که برخی از کشورهای منطقه با اسرائیل و آمریکا برای تحقق این موضوع متحد شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه امروز نیازمند تربیت "آقا روح الله‌ها" در کشور هستیم، مطرح کرد: برای دفاع از شیعه، هیچ راهی جز تقویت حوزه و جذب جوانان مستعد و نخبه به حوزه نداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha