چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
احیای نیمه شعبان

حوزه/ معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان در این مسجد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: جشن نیمه شعبان روزهای ۱۴ و ۱۵ شعبان در مسجد مقدس جمکران با برگزاری برنامه‌های گوناگونی با حضور خطیبان و مداحان برجسته کشور برگزار می‌شود که برخی از این برنامه‌های نیز از شبکه‌های مختلف رسانه ملی پخش خواهد شد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به بخشی از عناوین برنامه‌های نیمه شعبان افزود: برنامه‌هایی همچون دعاهای ندبه، کمیل و توسل، مراسم احیای نیمه شعبان، ایران همدل، شعرخوانی، راویان انتظار، پُرسمان مهدویت؛ نمایشگاه راهی به آسمان، همایش بین المللی دکترین مهدویت و مسابقه کتابخوانی طاووس مستور از مهمترین این برنامه‌ها است.

وی عنوان کرد: روز نیمه شعبان جشن گلریزان با محوریت خانواده در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود و همایش‌های گوناگون از جمله همایش پیوند فیروزه‌ای و سه همایش ویژه بانوان خواهیم داشت چرا که بیش از ۵۰ درصد مخاطبان مسجد مقدس جمکران خانم‌ها هستند.

حجت‌الاسلام حسین‌آبادی افزود: در کنار پویش اصلی مسجد جمکران که به عشق مهدی (عج) هواداریم نامگذاری شده و بیش از ۱۲۰ برنامه در قالب این پویش طراحی شده است؛ پویش مرا دریاب و همزمان با روز ۱۵ شعبان پویش استغاثه به امام زمان (عج) در نماز جمعه‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت: همه ساله یک چهره به عنوان مهدی یاور برتر معرفی می‌شود که امسال همزمان با شب نیمه شعبان حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید هاشم الحیدری دبیرکل جنبش عهدالله عراق به عنوان مهدی یاور برتر سال معرفی و از وی در مراسم شب نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران تقدیر می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: پیاده‌روی بزرگ لبیک یا مهدی (عج) روز ۱۵ شعبان از ساعت ۸:۳۰ صبح از میدان معلم، جنب امامزاده احمد ابن قاسم (ع) شهر قم در بلوار پیامبر اعظم (ص) به سمت مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha