شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی به ریاست حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان آذربایجان شرقی به ریاست حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم و با حضور عابدین خرم استاندار و مسئولین دستگاه های مختلف در دفتر امام جمعه تبریز برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان آذربایجان شرقی ضمن اشاره به نقش ستادیِ ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر لزوم همکاری همه دستگاه ها با این ستاد و تلاش برای احیای هرچه بهتر فریضتین در جامعه تاکید کرد.

وی افزود: سند تحول فریضتین در استان آذربایجان شرقی باید توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر تدوین شود و وظایف همه دستگاه ها جهت احیای این دو واجب شرعی در جامعه در این سند مشخص گردد و ستاد استان مسئولیت پیگیری وظایف هر یک از دستگاه های مسئول تا حصول نتیجه را بر عهده دارد و هر کدام از دستگاه ها باید در جلسات ویژه ستاد استان به تناسب وظایف تعیین شده، اقدام به ارائه گزارش عملکرد خود نمایند.

سردار عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم حمایت جدی از ستاد امر به معروف و نهی از منکر و حفظ شان سیاست گذاری آن تاکید نموده و افزود : استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و آموزش عالی برای ترویج هرچه بهتر فریضتین در جامعه باید در دستور کار قرار گیرد.

وی بر لزوم تعیین اولویت های ستاد و مشخص نمودن وظایف دستگاه ها بر این اساس تاکید کرد و امر به معروف و نهی از منکر مسئولین را جزو اولویت های ستاد بیان نمود.

حجت الاسلام محمدحسن نستوهی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از مهمترین اقدامات یک سال اخیر ستاد استان از حمایت های بی دریغ ریاست محترم ستاد استان و استاندار پر تلاش و انقلابی و سایر مسئولین استان تقدیر به عمل آورده و گفت: امر به معروف و نهی از منکر معنایی فراتر از آنچه که در جامعه معنا شده است دارد و نباید اجازه داد تا امر به معروف و نهی از منکر را در چند موضوع خاص خلاصه کنند چرا که این اقدام ظلم به امر به معروف و نهی از منکر میباشد.

در این جلسه سایر مسئولین نظرات و پیشنهادات خود در راستای بهبود وضعیت فرهنگی جامعه را بیان داشته و به اراده راهکار برای مشکلات موجود پرداختند.

در پایان جلسه از علی قادری به عنوان مطالبه گر برتر و علی شهودی به عنوان آمر به معروف و ناهی از منکر برتر استان تقدیر به عمل آمد. قادری هدیه خود را تقدیم خلبان شهید صادق فلاحی کرد.

 سند تحول امر به معروف و نهی از منکر در استان تدوین شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha