پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان همدان، ضمن تقدیر از خدمات حجت الاسلام مظاهری، میثم صابریون به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان همدان، ضمن تقدیر از خدمات حجت الاسلام مظاهری، میثم صابریون به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان معرفی شد.

امام جمعه همدان در این مراسم با تقدیر از اقدامات و فعالیت‌های حجت الاسلام مظاهری و آرزوی توفیق در خدمت رسانی برای صابریون، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که ممکن است جامعه‌ای درگیر آن شود، بی‌تفاوتی و سکوت نسبت به فساد است.

وی با بیان اینکه مراد از فساد، معنای عام آن است، گفت: بی‌تفاوتی مردم نسبت به فساد در جامعه، زمینه ساز کمرنگ شدن فضیلت‌ها و ایجاد فساد در جامعه خواهد بود.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با تاکید بر اینکه این انتظار از معاونت آموزش ستاد امر به معروف وجود دارد که جامعه را نسبت به مفاسد حساس کند، مطرح کرد: لازم است تا به سمتی حرکت کنیم فرهنگ امر به معروف در جامعه نهادینه شود و همه مردم خود را نسبت به آن موظف بدانند.

وی با اشاره به اینکه زیر ساخت ها برای اجرای فعالیت های ستاد فراهم شده است، خاطر نشان کرد: یکی از موضوعاتی که ستاد نسبت به آن لازم است تا حساس باشد، مطالبه بر اساس ساختار قانونی است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه هر جا مشکلی وجود دارد در گام اول باید متولی آن پاسخگو باشد، گفت: دبیر جدید ستاد، تقویت گروه‌های مطالبه‌گر مردمی و رشد فعالیت ستاد از نظر کمی و کیفی را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: برای موفقیت در عرصه امر به معروف، می‌توان شهر همدان را به چند منطقه مختلف تقسیم و افراد فعال در حوزه امر به معروف را شناسایی و حمایت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه کار اصلی ستاد امر به معروف در فعال کردن ظرفیت‌های مردمی است، گفت: این انتظار از دبیر جدید وجود دارد که با تمام وجود در عرصه ارتقا جایگاه ستاد تلاش کند.

وی همچنین با اشاره به استعفا حجت الاسلام مظاهری از دبیری ستاد امر معروف همدان، یادآور شد: با توجه به حضور حجت الاسلام مظاهری در سنگر امامت جمعه مریانج، از لحاظ قانونی محدودیت هایی ایجاد شد و لذا پس از استعفا، سه نفر برای دبیری استان به تهران معرفی شد و از این بین آقای صابریون به عنوان دبیر جدید ستاد امر به معروف همدان انتخاب شد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: این خواسته از تهران مطرح شده که از بین گزینه های موجود هر فردی که نسبت به عرصه امر به معروف آشنایی بیشتر و توان اجرای برنامه ها را دارد، انتخاب شود.

نظارت بر دستگاه‌ها

در شروع این جلسه حجت الاسلام یاسر مظاهری، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در مدت زمان حضور در ستاد امر به معروف همدان، استفاده از ظرفیت فعالان این حوزه و اصحاب رسانه رایکی از اصول مهم برای موفقیت و دست یابی به اهداف موجود خواند.

میثم صابریون نیز با تاکید بر اینکه ستاد امر به معروف در مسیر تسهیل گری باید قدم بردارد، اظهار داشت: حمایت از آمرین به معروف و فعالان میدانی، نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود از مهم ترین برنامه ستاد در استان همدان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha