جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: شهادت ده‌ها نفر در عربستان را محکوم می‌کنیم و یقین داریم طولی نخواهد کشید که آه این مظلومین بساط ظالمانه رژیم به ظاهر مسلمان و در واقع صهیونیستی حاکم بر عربستان را به آتش خواهد کشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در مراسم تجلیل از طلاب برتر حوزه علمیه استان قزوین که در شبستان امیرالمؤمنین مسجدالنبی(ص) برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: حضرت علی‌اکبر(ع) الگوی جوانان است و مربی فوق‌العاده‌ای برای جهت‌دهی زندگی ما به حساب می‌آید.

امام جمعه قزوین ادامه داد: اباعبدالله(ع) فرمودند علی‌اکبر(ع) شبیه‌ترین فرد از نظر ظاهر، اخلاق و مبانی فکری به پیامبر(ص) بود که من او را به میدان می‌فرستم، زیرا هر وقت دل ما برای رسول خدا(ص) تنگ می‌شد به چهره علی‌اکبر(ع) نگاه می‌کردیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: آنچه که ما از مکتب علی‌اکبر(ع)، حضرت‌عباس(ع) و قاسم‌بن‌الحسن(ع) می‌آموزیم جوانمردی است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: چیزی که باید در بستر جوانی باشد، جوانمردی است؛ البته جوانمردی سن نمی‌شناسد، ممکن است قبل از جوانی هم انسان جوانمرد باشد، برای مثال قاسم‌بن‌الحسن(ع) با وجود این که نوجوان بود، تفسیر جوانمردی بود.

وی تاکید کرد: جاهایی که تعارض منافع و یا اختلاف سلایق پیش می‌آید عرصه‌های تمرین جوانمردی است

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: ما طلبه‌ها باید بدانیم مهم‌ترین وظیفه در طول تاریخ این است که زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: مهم‌ترین رسالت حوزه‌های علمیه این است که نشان دهند منتظر ظهور کسی هستیم که بخواهد عالم را از عدل و قسط پر کند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: حضرت صاحب‌الزمان(عج) فرمودند علم از کوفه و نجف به قم می‌رسد و از قم به جمیع بلاد عالم انتشار پیدا می‌کند؛ اکنون می‌بینیم بسیاری در اقصی نقاط دنیا از جمله مسیحیان پای مکتب اهل‌بیت(ع) آمده‌اند، داستان‌های زیادی در این زمینه وجود دارد.

وی بیان کرد: شهادت ده‌ها نفر در عربستان را محکوم می‌کنیم و یقین داریم طولی نخواهد کشید که آه این مظلومین بساط ظالمانه رژیم به ظاهر مسلمان و در واقع صهیونیستی حاکم بر عربستان را به آتش خواهد کشید.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تاکید کرد: سپاه پاسداران ما نیز پایگاه صهیونیست‌های اربیل عراق را به‌شدت در هم کوبید و گردن گردن‌کشان را شکست.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha