چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
ض

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان  هرمزگان گفت: شوراها به عنوان حلقه وصل نظام مقدس جمهوری اسلامی با مردم فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده، امروز در دیدار با اعضای دیده‌بان شفافیت استان هرمزگان، که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، ضمن بیان تبریک نیمه شعبان و سال جدید، اظهار کرد: جامعه شورایی نظام اسلامی برای اینکه بتواند استمرار داشته باشد، باید آموزش‌های لازم را دریافت کنند تا در تصمیم‌گیری‌های کشور اثرگذاری داشته باشند.

وی، با ذکر این نکته حلقه‌های اتصال متعددی میان نظام اسلامی و مردم وجود دارد، عنوان کرد: شوراها به عنوان نهادهای مردم پایه، یکی از حلقه‌های اتصال میان مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، مجموعه شورایی کشور را مجموعه‌ای فاخر دانست و ابراز کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی یک نظام مردم پایه است و به واسطه مجموعه‌هایی مانند شوراها، همواره از پشتوانه‌ مردمی بی‌نظیری برخوردار بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با اشاره به اهمیت آسیب‌شناسی نظام شورایی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پس از گذشت سالیان متعدد، بسیاری از چالش‌ها و مشکلات شوراها آشکار شده است و می‌توان اقدام به آسیب‌شناسی در ابعاد مختلف کرد تا راه‌کارهایی برای حل چالش‌ها ارائه شود.

وی، اصل نظام شورایی را مبتنی بر مبانی و مفاهیم دین اسلام دانست و اظهار کرد: باید کاری کنیم که چالش‌های نظام شورایی کشور به حدقال میزان خود برسد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به هدف از آسیب‌شناسی موضوع، بیان کرد: افزایش راندمان کاری شوراها، انطباق آن‌ها با موازین اسلامی و انطباق آن با گام دوم انقلاب اسلامی می‌تواند اتفاقات بسیار بزرگی را در کشور رقم بزند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده مطرح کرد: امروزه نیازمند این هستیم که ظرفیت شوراهای اسلامی در شهر و روستاها، متناسب با گام دوم انقلاب اسلامی، کارایی و سطح خود را افزایش دهند و برای تحقق این امر نیز به هیچ عنوان نباید به وضع موجود قانع بود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ابراز کرد: حلقه‌های شوراهای استانی که در حال شکل گرفتن است به عنوان حلقه وصل استان‌ها برای هم‌افزایی ظرفیت‌های استانی فعالیت می‌کند و یک پارلمان کوچک را پس از مجلس شورای اسلامی ایجاد می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده خاطرنشان کرد: پارلمانی که از اعضای شوراهای استان‌ها شکل می‌گیرند باید دارای جایگاه باشند چراکه به دیده شدن نیروهای نخبه و توانمند شهرستان‌ها و استان‌ها کمک می‌کند و سهم استان‌ها در مسائل تصمیم‌گیری کشور افزایش پیدا می‌کند. باید ساز و کاری اتخاذ شود که این پارلمان در عرصه خدمات شهری قدرت تصمیم‌گیری داشته باشد.

وی، با تاکید بر این نکته که شوراها باید جایگاه خود در کشور را پیدا کنند، اظهار کرد: شوراها می‌توانند نقش اثرگذاری در توسعه منطقه‌ای داشته باشند چراکه از پشتوانه قوی مردمی و حاکمیتی برخوردار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha