دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید علیرضا عبادی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلیمین عبادی با اشاره به اینکه در مسائل پیچیده ممکن است فردی گول بخورد و دردسر با هزینه های بالا ایجاد کند ، گفت: اما با حفاظت می توان جلوی آن را گرفت، سالم نگهداشتن جامعه خیلی کار با ارزشی است چراکه با کمترین هزینه خطرهای بالقوه از هزینه های سخت و شدید جلوگیری می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، امروز در دیدار با کارکنان حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی استان، ضمن تبریک فرارسیدن میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) گفت: جهان در نظام تکوین و تشریع همچنین در علم و صنعت متکی به قانون است، مسائل بشری، سیاسی و مدیریتی نیز از این مورد استثناء نیست لذا قانون ناموس خلقت است که مقدس است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ابراز داشت: آن جامعه، خانواده و شخصی موفق خواهد بود که خودش را بر اساس قانون صحیح تنظیم کند، یک کشور نیز به این گونه است، از جایی که نَفس بشر دشمن اصلی خودش است، آدمی یک حالتی دارد که می خواهد موانع را از پیش راه بردارد و هرچه میلش است عمل کند که این بدترین آفت برای خود سازی و جامعه سازی است لذا هر جا خرابی هست رمز آن قانون شکنی است.

وی ادامه داد: تجربه هم‌عمر بشر که همواره در ملت ها و کشور های مختلف وجود داشته، بودن نیروی نظارتی است، در کشور ما نیز از نظر قانونی و جایگاه نیروی نظارتی در جاهای مختلف منظور شده است، در بخشی از این نیروها نیز در سالیانی در برخی از دولت هایی که آمدند به میزانی که نظارت ها ضعیف بوده جامعه ما آسیب دیده و بالعکس هرکجا که قوی بوده آسیب کمتری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی، اظهار داشت: مردم غالباً در مسائلی که رنگ علمی و سیاسی دارد ممکن است دیر متوجه شوند اما در مسائل فیزیکی و طبیعی سریع متوجه می شوند، ساختمانی که ساخته می شود، مهندسی شده است اما در عین حال مهندس ناظر گذاشته می شود، کافی است که یک کار کوچک انجام نشود که بعدها دچار مشکل می شود.

وی افزود: هرکجا قانون بهم خورد آن تشکیلات بهم می خورد، در مسائل فیزیکی، سیاسی و اقتصادی همین گونه است، گاهی برخی در همان پوشش اطوار در می آورند، مردم مجنون نیستند اما نظارت باید باشد، مردم نیاز به نظارت و حفاظت دارند، در روز چهارشنبه سوری دشمنان آدم های نادان را وارد میدان می کنند و امنیت را از مردم و خود میگیرند.

امام جمعه بیرجند، گفت: در این روز وجود امنیت لازم است، برخی افراد در چهارشنبه سوری بر سر خود بلا می آورند با وجود اینکه هر ساله اتفاقاتی رخ می دهد؛ کسی که با خودش اینگونه رفتار کند دیگران نیز از دست آنها امنیت ندارند به طوری که بسیاری از افرادی که به بیمارستان می روند از عابرین پیاده هستند.

وی ادامه داد: در مسائل رانندگی نیز کسی که گواهینامه رانندگی می گیرد هم علم رانندگی را فرامی‌گیرد و هم مهارت آن را اما مشکل کجاست که ده ها هزار تصادف آن هم غالبا افراد جوانی هستند که در عمر مفید خود زندگی می کنند رخ می دهد؟ در زمستان سرد، یا در عید نوروز که همه خانواده ها علاقه دارند دور هم باشند اما این نیروهای نظامی و امدادی دور از خانواده باید در کوه ها و دشت های مختلف آماده باش باشند تا امنیت را فراهم کنند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی بیان کرد: با وجود این همه نظارت و آگهی که داده می شود اما تصادفات بسیاری که باعث کشته شدن و آسیب های فیزیکی به انسان ها میشود رخ می دهد، لذا جامعه بشری نیاز به نظارت دارد چرا که از درون مشکل نفسانی دارد؛ در شرع مقدس به عنوان اوجب واجبات در دین امر به معروف و نهی از منکر تشریع شده است که معنی همین نظارت است.

وی یاد آور شد: کار نیروی انتظامی تعبیری از امر به معروف و نهی از منکر است، در مسائل پیچیده یک آدم گول می‌خورد و برای خودش و مردم دردسر با هزینه های بالا ایجاد میکند اما با حفاظت می توان جلوی آن را گرفت، سالم نگهداشتن جامعه خیلی کار با ارزشی است چراکه با کمترین هزینه خطرهای بالقوه با هزینه های سخت و شدید جلوگیری می شود که این وظیفه شما است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: بر همه کار ها نظارت لازم است اما حفاظت از مردم بسیار با ارزشتر است چرا که اگر رها شود بدترین مشکلات برای مردم به وجود می آید، به اسم شغل در آن مشغول خدمت هستید در حالی که از بالاترین عبادات است.

وی ادامه داد: حراست های ادارات اگر کارشان را درست انجام دهند خیلی کمک کننده به رفع مشکلات است اما سهل انگاری در این نوع کارها هم به جامعه ضرر می زند و هم به مسئول در هر اداره که خدمت می کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی تصریح کرد: مدیری که برای اولین دچار خطا شده است اگر حراست به او تذکری دهد هم مردم حفظ می شود و هم مدیر چراکه سرمایه اصلی مردم مدیران هستند، زمان زیادی طول می کشد تا یک مدیر پرورش پیدا می کند اما وقتی نظارت ها ضعیف می شود به مردم و مدیران ضربه می خورد، کار وقتی مهم است، بعد ایجابی و منفی آن نیز مهم است که راهی است بین جنت و دوزخ.

وی افزود: در روایت داریم که اگر همه کارهای خیر را در یک کفه ترازو بریزیم و در طرف مقابل نظارت که همان امر به معروف و نهی از منکر است؛ تعبیر است که اهمیت این نظارت همچون دریا است که بقیه کار های خیر مانند بزاق آب دهان است؛ وقتی زیرساخت فاسد شد نه نماز به درد به خور است نه روزه و زکات.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، در پایان خاطر نشان کرد: تشکیلات باید طبق قانون به نتیجه اصلی آن که ساخت انسان است برسد، انسان در یک نظام الهی می تواند ارزشمند شود و الا انسان می تواند یک درنده باشد و می‌بینید که غربی ها با انسان ها چه می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha