شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / مراسم بزرگداشت آیت الله العظمی علوی گرگانی توسط مقام معظم رهبری

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آیت‌الله علوی گرگانی عالم مجاهد، شخصیتی مردم‌دار، ساده زیست، گشاده‌رو و متواضع بودند که بسیار دلسوزانه به هدایت مردم به ویژه جوانان می‌پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله رضا استادی، عضو جامعه مدرسین، شامگاه ۵شنبه در این مراسم با بیان اینکه این عالم ربانی که در خانواده‌ای متدین و اهل علم به دنیا آمده و پرورش یافته بود، بیان کرد: ایشان یکی از استعدادهای برجسته حوزه‌های علمیه بودند که توانمندی خود در عرصه‌های گوناگون علمی و فقهی را در سنین جوانی به منصه ظهور گذاشته و مورد اعتماد بزرگان حوزه قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله علوی گرگانی در سن ۱۸ سالگی موفق به حضور در درس خارج فقه و اصول آیت‌الله العظمی بروجردی شده و افتخار شاگردی اساتید برجسته دیگری را نیز داشت، ابراز کرد: ایشان با تلاش و مجاهدت علمی کم‌نظیر خود در فراگیری علوم دینی، بیش از ۳۰ سال از عمر شریف‌شان را به تدریس درس خارج مشغول بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تألیف بیش از ۶۰ عنوان کتاب از مرحوم آیت‌الله علوی گرگانی، شرح وصایای رسول گرامی اسلام(ص) را از مهمترین آثار به یادگار مانده از ایشان دانست و گفت: این عالم مجاهد، شخصیتی مردم‌دار، ساده زیست، گشاده‌رو و متواضع بودند که بسیار دلسوزانه به هدایت مردم به ویژه جوانان می‌پرداختند.

وی با گرامیداشت سالروز میلاد با سعادت حضرت ولیعصر(عج)، برخی از آیات و روایات در رابطه با دوازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت را تبیین کرد و گفت: انتظار واقعی امام زمان(عج) دارای شرایط و لوازمی است که تقوا و تهذیب نفس، تلاش برای انجام عبادات و عمل به وظایف شرعی و اصلاح در امور مسلمانان و خدمت به مردم از جمله آن‌هاست.

آیت الله استادی در پایان مرحوم آیت‌الله علوی گرگانی را از منتظران واقعی حضرت ولیعصر(عج) و از عاشقان و اراداتمندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) عنوان کرد و افزود: شیعیان برای آنکه در زمره اصحاب امام زمان(عج) قرار بگیرند، باید منتظر واقعی ایشان باشند، ضمنا طلاب و روحانیون باید نسبت به ترویج معارف اهل بیت(ع) توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha