شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست اعضای کنگره علمی امناء الرسل با نماینده  عتبه حسینی

حوزه/ مجموعه آثار آیت الله خرسان برای چاپ آماده است. تا کنون ۴۵ جلد آماده است. با موضوعات جدیدی که مطرح شده، تعداد جلدهای موسوعه به ۶۰ جلد می‌رسد.

​ مجموعه آثار آیت الله خرسان برای چاپ آماده است


​ به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین اسکندری در نشست اعضای کنگره علمی امناء الرسل با نماینده عتبه حسینی،با تبریک میلاد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، توضیحی درباره طرح کنگره امناءالرسل ارائه داده و گفت: یکی از موضوعات مهم ما «طرح ادامه کار کنگره» است، طی چند جلسه با حضور نمایندگان نهادهای عضو روی موضوع بحث شد. نظرات همه جمع‌آوری و در طرح اعمال گردید.

وی افزود: طرح در شورای سیاستگذاری هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از آن مجدد در چند جلسه شورای علمی هم مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت و طرح نهایی شده به مراکز ارسال گردید تا موافقت خود را با طرح و همکاری با آن را اعلام نمایند. به عتبه حسینی و علوی نیز این طرح ترجمه و ارسال خواهد شد.

دبیر کنگره امناء الرسل در ادامه درباره تفاوت کنگره امناء الرسل با سایر کنگره ها اذعان کرد: تفاوت این طرح با برگزاری سایر کنگره ها در این است که در سایر کنگره ها یک سازمان متولی کار است و دیگران همکار خواهند بود در این طرح همه متولی هستند در هر سال یا دو سالانه یک موضوعی انتخاب خواهد شد و ذیل آن ۴- ۵ نفر از بزرگان و شخصیت‌ها مورد تجلیل قرار خواهند گرفت و مجموعه آثار آنها جمع آوری و چاپ و منتشر خواهد شد.

حجت الاسلاموالمسلمین اسکندری در ادامه افزود: اگر این مجموعه نظم و سامان پیدا کند، امکان برگزاری سالانه کنگره هم وجود دارد. بنای ما بر این است که ظرفیت همه سازمانها و نهادها به هم متصل شود و با تجمیع همه ظرفیتها کنگره برگزار شود.

وی ادامه داد: هزینه‌های کنگره نیز بین مجموعه نهادها و سازمانهایی که عضو هستند، تقسیم می‌شود. هر نهاد و سازمان یک مبلغ اندکی می‌پردازد و یک مبلغ مناسبی برای برگزاری کنگره جمع خواهد شد که این روش بسیار منطقی و معقول خواهد بود.

در ادامه، مشتاق مظفر نماینده عتبه حسینی در کنگره و رئیس مجمع الامام الحسین(ع) العلمی لتحقیق تراث اهل البیت نیز ضمن اشاره به اینکه ان شاءالله کنگره در عراق در یازدهم و دوازدهم ربیع الاول سال آینده برگزار می شود درخواست نمود نسخه عربی طرح ادامه کار کنگره جهت ارائه به تولیت عتبه حسینی ارائه گردد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن مولایی مدیر انتشارات مرکز مدیریت حوزه های علمیه نیز در سخنانی بیان داشت: مجموعه آثار آیت الله خرسان برای چاپ آماده است. تا کنون ۴۵ جلد آماده است. با موضوعات جدیدی که مطرح شده، تعداد جلدهای موسوعه به ۶۰ جلد می‌رسد. اگر طرح جلد و مجموعه مقالات نیز نهایی شود کار چاپ آغاز خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha