دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مجد

حجت الاسلام والمسلمین مجد هاشمی تصریح کرد: دعای تحویل سال نشان می‌دهد که اسلام نه تنها با عید نوروز مخالف نیست، بلکه موید آن نیز هست. شاد شدن بشریت به هر بهانه‌ مشروعی مورد پذیرش و تاکید خداوند متعال است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید جلال مجد هاشمی، شب گذشته در مسجد جامع غدیر تهران، گفت: بالاترین و بهترین دعا به خصوص در ایام و ساعات خاص مانند لحظه تحویل سال دعای فرج است.

وی ادامه داد: حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه فرمودند: «اکثروا الدعاء بتعجیل الفرج فان ذلک فرجکم»؛ در تعجیل فرج زیاد دعا کنید که تعجیل فرج گشایش کار خود شما است. در زمان غیبت کبری برترین و بهترین دعا، دعای فرج است و احتمال قوی دارد که این دعا واجب باشد چرا که در روایات تاکید بسیاری زیادی بر آن شده است.

مجد یادآور شد: به نظر می‌رسد بعد از دعا برای فرج مهمترین دعا برای افراد و جامعه این است که دعا کنیم مردم به معنای واقعی کلمه امام زمانی شوند و حقیقتا امام زمان(عج) را قبول داشته باشند که اگر این چنین شود اهل نجات خواهند بود.

استاد حوزه، شرط ظهور و آمدن امام زمان(عج) را مهدوی شدن شیعیان معرفی کرد و بیان کرد: شرط اصلی آمدن امام زمان(عج) این است که شیعیان واقعا مهدوی و امام زمانی شوند. دلیل اصلی غیبت نیز به همین مسئله برمی‌گردد غیبت امام عصر(عج) به خاطر شایسته نبودن یاران و شیعیان بود.

وی افزود: اگر بخواهیم غیبت خاتمه پیدا کند باید خود را شایسته آمدن حضرت حضرت کنیم، چرا که خداوند نعمت را به کسی می‌دهد که قدر آن را بداند. امام زمان(عج) نعمت بزرگ الهی هستند و زمانی ما به محضر این نعمت بزرگ الهی نائل می‌شویم که قدر ایشان را بدانیم، یاریش کنیم و پا در رکابش باشیم.

امام جماعت مسجد جامع غدیر با اشاره به دعای تحویل سال اظهار کرد: دعای تحویل سال یکی از دعاهای بسیار مهم است. این دعا نشان می‌دهد که اسلام نه تنها با عید نوروز مخالف نیست بلکه موید آن نیز هست. شاد شدن بشریت به هر بهانه‌ مشروعی مورد پذیرش و تاکید خداوند متعال است. پروردگار عالم برای بشریت سعادت، شادی و راحتی دنیا و آخرت را می‌خواهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همان طور که خداوند متعال برای همه بشریت سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت را می‌خواهد ما نیز باید در دعاهایمان بهترین حال را از خداوند درخواست کنیم که همان معنای دعای تحویل سال است. در این دعا از خداوند می‌خواهیم حال ما را به بهترین حال تغییر دهد، بهترین حال دقیقا همان چیزی است که خداوند برای همه بشریت می‌خواهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    0 0
    یک ایراد اساسی که وجود دارد مسئله ی "شکل شادی "است که بایستی توسط علما تبیین شود تا آنجا که شنیده ام مثلا در اسلام حداگثر خنده تبسم است و اگر کسی طوری بخندد که دندانهایش معلوم شود مشکل دارد ، یا دست زدن با دو انگشت بیشتر مجاز نیست و موارد دیگر